قاضی دادگاه پرتوریا در چهارمین جلسه بررسی پرونده اسکارپیستوریوس با درخواست آزادی دونده معروف آفریقای جنوبی به قید ضمانت، موافقت کرد.
کد خبر: ۵۴۳۴۶۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، اسکارپیستوریوس که به قتل دوست دخترش متهم است با قرار وثیقه ای معادل ۱۱۳ هزار دلار آزاد شد.

این قهرمان المپیک که ساق پا هایش را در کودکی از دست داده و با پاهای مصنوعی می دود و به این دلیل نیز به «تیغ پا» مشهور است، متهم است روز ۱۴ فوریه، ریوا استین کمپ ۲۹ ساله را به ضرب سه گلوله به قتل رسانده است.

یک کار شناس جرم شناسی با تاکید بر اینکه آزادی او در مرحله نخست کار درستی می گوید: «با توجه به وضعیت جسمانی و سلامتی او، مقامات مایل نیستند مسئولیت عواقب زندانی کردن وی را بپذیرند.»

سخنگوی شاخه زنان حزب کنگره ملی آفریقا اما از آزادی پیستوریوس ابراز نارضایتی کرد و گفت: «بسیار نومیدکننده است باز هم سوء استفاده از زنان. آیا تعداد زنانی که در شش سال اخیر به قتل رسیده اند را می دانید؟ ۲۴۸۸ زن، زن کشی یک معضل جدی است.»

اسکارپیستوریوس در دفاعیه خود مدعی شده بود که قتل عمدی نبوده است، بلکه در هنگام تیراندازی او به اشتباه، تصور می کرده که دزدی وارد خانه شده است.

جلسه بعدی دادگاه چهارم ژوئن، یعنی حدود چهار ماه دیگر برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها