معاون پارلمانی رئیس جمهور​ از متوقف شدن جلسات مشترک دولت و مجلس خبر داد

عیدانه، هفته ​آینده پرداخت می‌شود

رئیس‌جمهور گفت: مبلغی که به عنوان عیدانه در نظر گرفته شده است اوایل هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۹۴۴

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد دیروز پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در حال تنظیم نهایی لایحه بودجه 92 کل کشور هستیم و یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده، گفت‌و‌گوی خبری خواهیم داشت.

رئیس قوه مجریه در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در شهرستان‌ها، یارانه و عیدانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد. هفته آینده عیدانه، بهارانه یا هر نام دیگری که روی آن می‌گذارید به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره مذاکرات آینده ایران و اعضای گروه 1+5 در قزاقستان گفت: آقای جلیلی راجع به این موضوع صحبت خواهد کرد.

رئیس‌جمهور با بیان این که هر نوروز شروع تازه‌ای است و دولت نیز در ادامه فعالیت‌های کاری خود برنامه‌های متعددی را در نظر دارد، گفت: سفرها، جشنواره و همایش‌های متعدد از جمله این برنامه‌هاست.

رئیس‌جمهور همچنین دیروز طی سخنانی در جلسه هیات دولت با بیان این‌که عملکرد بی‌نظیر و مثال‌زدنی ستاد بازسازی زلزله آذربایجان شرقی به عنوان یک رکورد دست‌نیافتنی در دنیا ثبت شد، گفت: باید این شیوه بازسازی به‌عنوان یک الگو معرفی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رئیس‌جمهور با‌اشاره به حجم بسیار سنگینی از کار که لازم است طی یک‌حادثه غیرمترقبه مثل زلزله انجام شود، بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح به افکار عمومی در موارد مشابه برای دستیابی به یک همراهی و همبستگی عمومی تأکید کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به یک میلیون و 500 هزار مسکن نوسازی شده در قالب مسکن مهر و ده‌ها هزار واحد مسکونی بازسازی شده در مناطق مختلف زلزله‌زده تصریح کرد: هیچ یک از این واحدها در زلزله‌های بعد آسیب ندیده و اگر خانوارهای روستایی با کمک‌هایی که از سوی دولت برای بازسازی و نوسازی در نظر گرفته شده نسبت به نوسازی واحدهای خود اقدام کنند ضمن تأمین رفاه خانواده، از ایجاد خسارت هنگام حوادث غیرمترقبه جلوگیری خواهند کرد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به خصلت قدرشناسی مردم آذربایجان شرقی، از همت اهالی مناطق زلزله‌زده در کمک به حل سریع تر مسائل ناشی از زلزله تشکر کرد.

توقف نشست‌های دولت و مجلس

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم به خبرنگاران گفت: در حال حاضر جلسات مشترک اعضای دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار نمی‌شود.

لطف‌الله فروزنده پس از پایان نشست هیات دولت و در پاسخ به پرسشی درباره روند برگزاری نشست‌های مشترک دولت و مجلس این مطلب را بیان کرد و افزود: زمان مشخصی نیز برای تشکیل مجدد آن تعیین نشده است.

فروزنده درباره موضوع برگزاری نشست مجلس برای اخذ رای اعتماد به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمان بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی هشتم اسفند تعیین شده و انتظار می‌رود که دکتر نامی بتواند رای بالای مجلس را کسب کند.

وزیر اطلاعات: موفقیت‌های اخیر، مخالفان را به‌هم ریخت

وزیر اطلاعات هم در جمع خبرنگاران تاکید کرد: موفقیت بازداشت مرتبطان با شبکه‌های ضد انقلاب مرهون همکاری خبرنگاران و اصحاب رسانه پایبند به نظام و انقلاب بود.

حیدر مصلحی افزود: این اقدام توانست اپوزیسیون و شبکه‌های مخالف و معاند را به هم بریزد.

وزیر کشور: تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ شده است

وزیر کشور هم با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده، گفت: وزارت کشور با توجه به گستردگی این کار تمهیدات و تدارکات ویژه‌ای برای برگزاری این انتخابات‌ اتخاذ کرده‌است.

مصطفی محمدنجار در جمع خبرنگاران، افزود: استانداران و فرمانداران نیز در حال اندیشیدن تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری در سال آینده هستند.محمدنجار، آموزش مجریان برگزاری انتخابات در سطح استان‌ها و مناطق را از جمله این اقدامات خواند و خاطرنشان کرد: تدابیر و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و سامانه جامعی نیز برای انتخابات آینده مدنظر قرار گرفته است.وزیر کشور با تاکید بر این که برگزاری انتخابات پرشکوه از راهبرد اصلی وزارت کشور است، اظهار کرد: امانتداری، عدالت‌ محوری و اجرای کامل قانون، شعار اساسی ما در انتخابات آینده خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها