دستگیری 4 قاچاقچی عتیقه در شیروان

فرمانده یگان ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از دستگیری چهار قاچاقچی عتیقه در شیروان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۸۳۵۰
دستگیری 4 قاچاقچی عتیقه در شیروان

الله‌وردی رنجبر اظهار کرد: این قاچاقچیان عتیقه در روستای زیدر این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: این افراد در حین حفاری و نبش قبر امامزاده سید ابراهیم توسط پرسنل پاسگاه حلوا چشمه دستگیر و از ناحیه آنان مقادیری وسایل حفاری کشف و متهمان تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده یگان ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه خرید و فروش فلزیاب با هدف حفاری محوطه‌های تاریخی ممنوع است، تصریح کرد: علاوه بر این بر تبلیغ هرگونه دستگاه فلزیاب در رسانه‌ها طبق مصوبه هیئت وزیران، ممنوع و غیرقانونی است.

وی اظهار کرد: طبق آیین نامه اجرایی قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب مصوب هفتم اردیبهشت 82 هیئت وزیران چاپ هرگونه تبلیغ در این خصوص ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

این مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: بر اساس ماده یک این آیین نامه وزارت صنایع و معادن مکلف بوده ضوابط اعلام شده از سوی میراث فرهنگی کشور را به هنگام ثبت اعلامیه تاسیس که متقاضیان ساخت دستگاه‌های فلزیاب ابلاغ کند.

وی اضافه کرد: صدور پروانه بهره‌برداری برای این واحدها، منوط به موافقت سازمان میراث فرهنگی کشور خواهد بود.

رنجبر اظهار کرد: همچنین بر اساس ماده دو آیین نامه اجرایی قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب این موضوع منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی بوده و فروشندگان مکلف هستند دستگاه‌های یاد شده را فقط به اشخاصی که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی کشور دریافت کرده‌اند، بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش را که مشتمل بر مشخصات خریدار و دستگاه بوده به سازمان میراث فرهنگی ارسال کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها