حذف یک ایرانی از AFC به دلیل نگاه شخصی عسگری

چیدمان داوران اشتباه است

این حقیقت را پس از ماه‌ها افشا می‌کنم زیرا در آن مقطع نمی‌خواستم این خبر رسانه‌ای شود.
کد خبر: ۵۳۵۹۶۹
چیدمان داوران اشتباه است

داور پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به اینکه رئیس درپارتمان داوری بدون هماهنگی نامه‌ای را به AFCارسال کرد که باعث حذف وی از نظارت در آسیا شد، گفت: ایشان با این اقدامی شخصی‌اش یک نماینده از جمهوری اسلامی ایران در نهادهای بین‌المللی را کاهش داد.

علی خسروی بحث ارسال نامه‌ای از سوی حسین عسگری به کنفدراسیون فوتبال آسیا آنهم بدون هماهنگی با کمیته داوران برای حضور نیافتن خودش در کلاس ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا را تایید کرد.

 

اقدام بدون هماهنگی عسگری مانع نظارتم در AFCشد

وی در این مورد گفت: این حقیقت را پس از ماه‌ها افشا می‌کنم زیرا در آن مقطع نمی‌خواستم این خبر رسانه‌ای شود. حتی با آقایان آیت‌اللهی، نبی و اصفهانیان در این مورد جلسه گذاشتیم و فدراسیون مجدداً درخواست کرد من به این کلاس در مالزی دعوت شوم ولی ظاهراً به خاطر ارسال نامه بدون هماهنگی حسین عسگری به AFC، این اتفاق رخ نداد.

 

حذف یک نماینده ایران به خاطر عمل و نگاه شخصی آقایان

این کارشناس داوری افزود: ایشان با این عمل و نگاه شخصی‌اش یک نماینده از جمهوری اسلامی ایران در نهادهای بین‌المللی را کاهش داد. به هر صورت تعداد هرچه بیشتر نمایندگان ایران در فیفا و AFCنشان از قدرت، توانایی و خلاقیت نیروهای داخل کشور است و نباید کاری کرد که بی‌دلیل یک ایرانی از حضور در مجامع بین المللی محروم شود.

 

مانع از حضور ایرانی دیگر در مجامع بین‌المللی شدند

وی همچنین تصریح کرد: امروز به خاطر یک اختلاف شخصی، یک ایرانی مانع از حضور ایرانی دیگر در مجامع بین‌المللی شد. حذف کردن مشکلات را حل نمی‌کند بلکه در این شرایط تنها دشمنان و رقبای ایران را قوی‌تر خواهد کرد.

 

شکایت از عسگری به نهادهای ذیربط

خسروی خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به این مسئله مهم، به وزارت ورزش و جوانان، حراست وزرات ورزش و جوانان و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کردم و امیدوارم این نهادها حق مرا احیا کنند که در این شرایط فکر نمی‌کنم نیازی به مراجعه بنده به سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری برای شکایت دیگر باشد.

 

برگزاری نشست کمیته داوران با 4 عضو

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگار مهر، در مورد برگزاری نشست کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار داشت: خوشبختانه این کمیته پس از مدت‌ها با حضور 4 تن از اعضای اصلی از جمله آقایان فریدون اصفهانیان، مسعود مرادی، محمد فنایی و صدرالدین موسوی برگزار شد که در آن اساسنامه کمیته داوران به تصویب رسید.

 

 

 

افزایش قدرت اجرایی کمیته داوران

داور پیشکسوت کشورمان اضافه کرد: پس از تصویب این اساسنامه از این به بعد اصفهانیان و اعضای کمیته، با قدرت بیشتر امور اجرایی داوری کشور را در دست گرفته و انجام هرگونه تغییرات در دپارتمان داوری، برعهده آنها خواهد بود، آنچه از روز نخست ما به آن اشاره می‌کردیم ولی دوستان این مساله را رد می‌کردند.

 

غایبان با تشکیلات کمیته داوران و اعضای مخالف هستند

وی با اشاره به اینکه متاسفانه باز هم دو تن از اعضای کمیته در این نشست حضور نیافتند، ادامه داد: به نظر می‌رسد آقای اصفهانیان دو نفر به عنوان جایگزین آنها و یک نفر جدید به کمیته داوران اضافه کند تا تعداد اعضا به 7 نفر برسد. احتمالاً آنهایی که غایب بودند با تشکیلات کمیته داوران و اعضای آن مخالف هستند.

 

احتمال تغییرات در دپارتمان در پایان لیگ

خسروی در خصوص تغییرات در دپارتمان داوری هم یادآور شد: به نظر می رسد این تغییرات قطعی است اما با توجه به حساسیت بازی‌های لیگ و سیاستی که آقای اصفهانیان دارد، تا آخر لیگ برای این تغییرات صبر می‌کند. شاید هم با این افراد به تفاهم رسید هرچند با توجه به اختلاف نظر عمیقی که بین آنها وجود دارد، این موضوع بعید است؛ اختلافی که از اسفندماه سال گذشته طرفین در حال تکذیب آن هستند.

 

اشتباهات تاثیرگذار داوران بین‌المللی

وی در بخش دیگری از این گفتگو به اشتباهات داوران لیگ برتر از جمله فغانی، ترکی و قاسم واحدی در هفته‌های گذشته اظهار داشت: فغانی در بازی صبا با پرسپولیس سه پنالتی به سود نماینده نگرفت، ترکی یک پنالتی مسلم تیم مس کرمان را اعلام نکرد و واحدی یک پنالتی محرز برای تیم پیکان نگرفت.

 

چیدمان داوری عامل اشتباهات فغانی و ترکی

داور پیشکسوت کشورمان در توضیح این مساله تصریح کرد: اشتباهات فغانی و ترکی ناشی از چیدمان داوری است. فغانی کم اشتباه ترین داور چند سال گذشته لیگ ایران بوده اما امسال می‌بینیم اشتباهاتی را انجام می‌دهد. ترکی هم سال گذشته در بازی تراکتورسازی با استقلال اشتباهاتی انجام داد که قهرمانی لیگ را عوض کرد.

 

فرصت به داوران جوان

وی با اشاره به اینکه به نظرم اشتباهات این داوران به خاطر قضاوت‌های زیاد است، ادامه داد: ترکی، فغانی و مظفری‌زاده در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت می‌کنند و دیدارهای مهم لیگ هم اکثراً به این سه داور سپرده می‌شود اما امروز زمان آن رسیده که به اشکان خورشیدی، محمدرضا اکبریان، سیدمهدی سیدعلی و ... اعتماد کرد. داوران آینده‌سازی که می‌توانند در بازی‌های پخش زنده هم قضاوت کنند و باید سرمایه‌های داوری را محافظت و تقویت کرد.

 

نیاز به نشست‌های دو هفته‌ای کمیته داوران

خسروی در پایان با اشاره به اینکه باید چیدمان داوران تغییر کند، گفت: آن زمان گذشت که یک نفر چیدمان داوران لیگ برتر دسته اول را بر عهده داشت. به نظرم اعضای کمتیه داوران باید هر ماه دو بار جلسه داشته باشند و از نزدیک چینش داوران در مسابقات را کنترل کنند. این کار به نوعی کمک کردن به دپارتمان داوری و برداشتن فشار از روی دوش آنها خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها