قاتلی که بر سر اختلاف حساب حاصل از فروش مواد مخدر جوان 25ساله ای را در منطقه سیزده آبان تهران به قتل رسانده و به کشور تایلند گریخته بود پس دو سال فرار و زندگی مخفیانه سرانجام در مخفیگاهش در طرشت شناسایی و بازداشت شد.
کد خبر: ۵۱۵۲۶۷

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران گفت: ساعت 17:15 دقیقه هفتم تیرماه سال 88 از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 یک فقره مصدومیت در بیمارستان هفتم تیر به کلانتری 168 سیزده آبان اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در بیمارستان و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جوانی به هویت «امیر . ک» 25ساله در محله 13 آبان ـ خیابان شهریور، براثر ضربات چاقو، مجروح و به بیمارستان منتقل و به علت شدت جراحات وارده فوت می کند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در بررسی اظهارات بدست آمده از شاهدان صحنه درگیری، مشخص شد که مقتول به همراه یکی دیگر از دوستانش در یک نزاع و درگیری دسته جمعی حضور داشته که در زمان درگیری با سه نفر به اسامی «محمد . ث» 32 ساله، «یوسف . ع» 31 ساله و «سعید . م» 29 ساله در یک نزاع دسته جمعی مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و این سه نفر پس از درگیری و تخریب خودرو پراید متعلق به مقتول از محل متواری شده اند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی هویت متهمان، شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که یکی از متهمان به هویت «یوسف . ع» از افراد شرور و سابقه دار در زمینه خرید و فروش مواد مخدر صنعتی و سرقت است که دارای سابقه دستگیری در پلیس امنیت نیز می باشد.

همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد که «یوسف» پیش از وقوع درگیری منجر به جنایت به اتهام خرید و فروش مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شده و به تازگی و 10 روز قبل از وقوع درگیری منجر به قتل، از زندان آزاد شده است.

با شناسایی دقیق هویت و سوابق جرایم ارتکابی «یوسف»، کارآگاهان اداره دهم با انجام تحقیقات پلیس موفق به شناسایی مخفیگاه وی در خیابان سجاد شمالی شدند و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، وی را در تاریخ  هفتم آبان ماه سال 88 دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند.

«یوسف» ضمن اعتراف صریح به مشارکت در درگیری منجر به جنایت، منکر قتل مقتول شد و به کارآگاهان اظهارداشت: «سعید» و «محمد» با فرد دیگری به هویت «رسول . ن» به صورت اشتراکی در کار خرید و فروش «شیشه» هستند که در همین رابطه با رسول دچار اختلاف مالی شدند و طبق ادعای «سعید» و «محمد»، رسول می بایست مبلغ 22 میلیون تومان به آنها پرداخت می کرد.

روز حادثه من به همراه «سعید . م» و «محمد . ث» به درب منزل «رسول» رفتیم اما او در خانه نبود؛ در مدتی که جلوی درب منزل رسول ایستاده بودیم، برادر «رسول» به نام «حمید» به همراه یکی از دوستانش (مقتول) در حالیکه مست بودند به آن محل آمد و از زیر پیراهن خود یک عدد چاقو در آورد که این کار منجر به درگیری شد و «محمد . ث» نیز چاقویی را که از قبل آورده بود برداشت و همزمان با او، من نیز قمه ای را برداشتم.

من، حمید را تا اواسط کوچه دنبال کردم و وقتی برگشتم دیدم که دوست حمید هم فرار کرده و چون نمی دانستم که او چاقو خورده با محمد شروع به شکستن شیشه های پراید متعلق به دوست حمید (مقتول) کرده و هر سه نفر سوار ماشین شده و فرار کردیم. فردای آنروز شنیدم که دوست سعید به نام «امیر . ک» فوت کرده است؛ مقتول توسط «محمد . ث» چاقو خورد و محمد نیز بلافاصله پس از اطلاع از موضوع و به صورت غیرقانونی از کشور خارج شد.

کارآگاهان اداره دهم در ادامه رسیدگی به این پرونده، اقدام به شناسایی مخفیگاه دومین متهم پرونده (سعید.م) در فاز یک شهرک اندیشه کرده و این متهم را نیز در همان روز هفتم آبان ماه سال 88 دستگیر کردند؛ در تحقیقات انجام شده از سعید، او نیز در اعترافاتی مشابه اظهارات یوسف را تأیید کرد.

دستگیری قاتل

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با انجام تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که متهم اصلی پرونده پس از فرار و خروج غیر قانونی از کشور به کشور تایلند ـ شهر بانکوک رفته است.

بلافاصله هماهنگی لازم با پلیس بین الملل انجام و مشخصات متهم در اختیار این پلیس قرار گرفت تا نهایتا در حدود دو ماه پیش کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که «محمد . ث» مجددا به تهران بازگشته است.

کارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقیقات خود و با شناسایی مخفیگاه «محمد . ث» در طرشت ، این محل را تحت مراقبت های پلیسی و شبانه روزی قرار داده و سرانجام در ساعت 23:30 دقیقه مورخه 21 آبان ماه سال جاری موفق به شناسایی متهم در حین پیاده شدن از خودرو و رفتن به مخفیگاه شدند.

 متهم با اطلاع از حضور کارآگاهان در محل اقدام به فرار کرد که کارآگاهان با شلیک چند تیر هوایی و نهایتا در یک تعقیب و گریز موفق به دستگیری و انتقال وی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند.

متهم در اظهارات خود صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و به کارآگاهان اظهارداشت: پس از قتل به کشور تایلند رفتم اما پس از مدتی و به علت مشکلات مالی مجبور به بازگشت به ایران شدم و در طول این مدت نیز به صورت مخفیانه در طرشت زندگی می کردم.

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها