نقص فنی و نبستن کمربند ایمنی، علت اولیه حادثه اعلام شده است

مرگ 2 نفر در حادثه شهربازی تبریز

بر اثر سقوط یک خانواده سه نفره از چرخ و فلک شهربازی ائل‌گلی در تبریز دو نفر کشته شدند.
کد خبر: ۵۱۱۴۶۱

به گزارش خبرنگار جام‌جم از تبریز، حبیب حسین‌قلی‌زاده مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی، با اعلام این خبرگفت: عصر دوشنبه به دنبال ارائه گزارشی مبنی بر سقوط سه نفر از چرخ فلک در پارک ائل‌گلی تبریز به مرکز فوریت‌های پزشکی، دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: این حادثه به دلیل نقص فنی یکی از کابین‌های چرخ فلک روی داد که بر اثر آن زن سی و هشت ساله‌ای سقوط کرد و در دم جان باخت.

حسین‌قلی‌‌زاده اضافه کرد: در این حادثه مرد چهل و پنج ساله خانواده نیز بشدت زخمی شده بود که پس از انتقال به بیمارستان امام رضای تبریز، به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست داد.

وی گفت: در این حادثه پسربچه چهارده ساله که هنگام برگشتن کابین چرخ فلک میله، آن را گرفته بود، از سقوط رهایی یافت و نجات پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سه نفر، اعضای یک خانواده بودند. این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که چندی پیش مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی از استانداردسازی دستگاه‌های شهربازی‌های استان خبر داد و افزود: کارشناسان و بازرسان این نهاد از 25 شهربازی استان بازرسی کرده و دستگاه‌ها و وسایل بازی موجود را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی اضافه کرد: پس از این بازرسی‌ها 180 دستگاه شهربازی‌های استان به دلیل رعایت نکردن معیارهای استاندارد، پلمب شد و پس از رفع نواقص فعالیت خود را ادامه داد.

به گزارش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز و نیز مدیرعامل مجتمع رفاهی تفریحی ائل‌گلی، علت بروز حادثه در شهربازی نبستن کمربند ایمنی و رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی خانواده حادثه‌دیده اعلام شده است.

شهرداری پاسخگو باشد

در پی این حادثه نماینده تبریز با اشاره به سقوط یک خانواده از چرخ فلک شهربازی «ائل‌گلی»، خواستار پاسخگویی شهرداری تبریز به این موضوع شد.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا، کشته شدن دو نفر در اثر سقوط از چرخ‌ فلک شهربازی تبریز را تاسفبار دانست و گفت که پیش از این نیز حوادثی در این شهربازی اتفاق افتاده است.

وی افزود: مردم برای گذران ساعات اوقات فراغت‌شان به این مناطق تفریحی می‌آیند و باید حداکثر ضریب ایمنی در آنجا لحاظ شود تا امنیت جانی شهروندان با استفاده از وسایل تفریحی به خطر نیفتد.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: مسئولان شهرداری تبریز باید نسبت به وقوع این اتفاق پاسخگو باشند و شورای شهر نیز باید اهتمام لازم را به کار بندند تا این اتفاقات تکرار نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها