تشدید پوکی استخوان از 35 سالگی

یک متخصص ارتوپدی می‌گوید: استئوپروز (پوکی استخوان) حالتی است که در آن استخوان شکننده شده و احتمال شکستگی با ضربات کوچک افزایش پیدا می‌کند. همچنین پوکی استخوان تنها مخصوص افراد مسن نیست و همه ما در معرض خطر عارضه ناخوشایند پوکی استخوان قرار داریم.
کد خبر: ۵۰۹۸۳۹

دکتر علی پارسا در گفت‌وگو با ایسنا افزود: متاسفانه بعد از سی‌وپنج سالگی روند پوکی‌استخوان در افراد تشدید می‌شود. افزایش امید به زندگی و شمار بالای سالمندان در جامعه و رژیم‌های غذایی شامل فست‌فودها و نوشابه‌های گازدار همچنین تمایل به بی‌تحرکی در جامعه و شیوع مصرف برخی داروهای مجاز و غیرمجاز حاوی استروئید از جمله عوامل افزایش پوکی استخوان در جامعه است.

وی با بیان این‌که میزان ابتلای مردان به پوکی استخوان نسبت به زنان کمتر است، تاکید کرد: این عارضه در زنان به‌دلیل توقف ترشح هورمون‌های زنانه و نقش مهم این هورمون‌ها در استحکام استخوان‌ها شایع‌تر است.

کارشناس استئوپروز (پوکی استخوان) از پوکی استخوان به‌دلیل نداشتن هیچ علامتی قبل از بروز عوارض به‌عنوان بیماری خاموش نام برد و افزود: در این بیماری استخوان‌ها بدون هیچ علامتی پوک شده و زمانی علائم درد و شکستگی بروز پیدا می‌کند که بیماری در مرحله پیشرفت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها