مشعل چهاردهمین دوره رقابت‌های پارالمپیک امشب خاموش می‌شود

پرتاب طلایی جواد حردانی در لندن

بعد از درخشش احسان حدادی در رقابت‌های پرتاب دیسک المپیک 2012 لندن که نخستین مدال تاریخ دوومیدانی ایران را در ادوار مختلف المپیک به ارمغان آورد، بامداد دیروز جواد حردانی هم در رقابت‌های پرتاب دیسک پارالمپیک خوش درخشید و مدال طلای با ارزش این ماده را از آن خود کرد.
کد خبر: ۵۰۱۳۳۵

حردانی در مسابقات پرتاب دیسک بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن در کلاس F37/38 با حدنصاب 52 متر و 91 سانتی‌متـــــر ضمـــــن دوبار جابه‌جــایی رکورد جهان، با 1024 امتیاز در جدول 14 نفره این رقابت در صدر ایستاد و بیست و یکمین مدال و نهمین طلای کاروان ورزش ایران را به گردن آویخت.

حردانی که پیشتر مدال برنز پرتاب وزنه پارالمپیک لندن را برای کاروان دلوار به دست آورده بود، پس از کسب مدال طلای پرتاب دیسک گفت: این مدال مزد همه زحماتی بود که کشیده بودم. در یک سال اخیر کمتر از 20 روز در کنار خانواده‌ام بودم و بقیه اوقات را در اردو سپری کردم. تمرینات سخت و پرفشاری را پشت سرگذاشتم، به گونه‌ای که در تمرینات بدنسازی روزی هشت تن آهن می‌زدم. خدا را شکر می‌کنم که نتیجه زحماتم را گرفتم و به مدال طلا دست پیدا کردم.

جواد حردانی که در پنج دوره بازی‌های پارالمپیک حضور داشته و در لندن دومین مدال طلایش را برگردن آویخت در مورد برنامه‌هایش برای آینده و احتمال کسب سومین مدال طلا گفت: اگر خدا عمری بدهد و سلامتی باشد در دوره بعد هم مدال طلا خواهم گرفت تا هت‌تریک کنم.

شنبه‌شب جلال خاکزادیه، دیگر نماینده دوومیدانی کشورمان، در ماده پرتاب دیسک کلاسF32/33/34 با حدنصاب 39 متر و 29 سانتی‌متر به عنوان نهمی دست یافت.

فوتبال 5 نفره ایران ششم شد

تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران با شکست از چین در رده ششم پارالمپیک قرار گرفت. این بازی در وقت قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید، اما در ضربات پنالتــی که هر تیم سه فرصت داشت، چینی‌ها یک ضربه خود را تبدیل به گل کردند و در مقابل، ایران هر سه فرصت را از دست داد. به این ترتیب تیم کشورمان با دو برد، یک تساوی و یک شکست در این رقابت‌ها، ششم شد.

ایران ـ برزیل؛ برای برنز فوتبال 7 نفره

تیم فوتبال هفت نفره کشورمان از ساعت 17 امروز در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز پارالمپیک به مصاف برزیل می‌رود.

شاگردان امین‌الله مانی شنبه شب و در مرحله نیمه نهایی این بازی‌ها در حالی که ارائه‌گر فوتبالی زیبا بودند مقابل اکراین، قهرمان المپیک 2008 پکن با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند و از رسیدن به فینال پارالمپیک بازماندند. در این دیدار که نیمه اول آن با تساوی بدون گل به پایان رسید، اکراینی‌ها در دقیقه 37 به گل برتری رسیدند، اما تیم ایران پس از تحت فشار قرار دادن حریف در دقیقه 51 توسط جاسم بخشی گل تساوی را به ثمر رساند. این نتیجه تا سه دقیقه مانده به پایان بازی پابرجا بود تا این‌که گل دوم اکراینی‌ها روی یک شوت سنگین به ثمر رسید.

در پایان این بازی پس از آن‌که امین‌الله مانی، سرمربی تیم فوتبال هفت نفره ایران از پاسخگویی به خبرنگاران عذرخواهی کرد، احمد جانعلی، مربی ایران گفت: بازیکنان ما تمام تلاش شان را کردند، اما نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم. تیمی که در یک بازی، بهتر از موقعیت‌هایش استفاده کند پیروز خواهد شد. ما موقعیت‌های خوبی داشتیم، اما از آنها استفاده نکردیم. در مقابل اکراینی‌ها توپ‌هایشان را به گل تبدیل کردند و موفق شدند فینالیست شوند. جانعلی در ادامه ابراز امیدواری کرد تیم ایران با پیروزی بر برزیل بتواند مدال برنز پارالمپیک را به دست بیاورد.

مشعل چهاردهمین دوره رقابت‌های پارالمپیک 2012 لندن امشب با برگزاری مراسم اختتامیه خاموش خواهد شد.

امید توفیقی / خبرنگار اعزامی جام​جم به لندن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها