خوراکی‌های مختلف ایرانی در برنامه آشپزی ایرانی، شبکه الکوثر به نمایش در می‌آید. به گزارش روابط عمومی شبکه جهانی الکوثر در این برنامه 25 دقیقه‌ای که در 52 قسمت در دست تهیه است، طرز تهیه و طبخ انواع خوراکی‌های ایرانی توسط سرآشپز مشهور ایرانی، حکیمی به نمایش در می‌آید.ارسلان خندانی، تهیه‌کننده این برنامه درباره آشپزی ایرانی گفت: با توجه به گسترش توریسم غذایی در سراسر جهان، در تهیه این برنامه سعی شده با نگاه ویژه‌ای به این موضوع، ضمن معرفی فرهنگ و غذاهای مختلف ایران، گردشگران خارجی را هم جذب غذاهای ایرانی کنیم.
کد خبر: ۴۹۸۳۴۵

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده سه سبک آشپزی چینی، رومی و ایرانی در جهان وجود دارد که تمام غذاهای کشورهای جهان از این سه مکتب اصلی سرچشمه گرفته است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، سبک آشپزی ایرانی، مادر دو سبک دیگر است و با توجه به این موضوع سعی شده در این برنامه با آموزش نحوه تهیه غذاهای ایرانی به ترویج این سبک بپردازیم.

براساس این گزارش در هر قسمت این برنامه که در گروه اجتماعی شبکه جهانی الکوثر در حال تهیه است، طرز پخت یک غذای سنتی ایرانی از شهرهای مختلف کشور آموزش داده شده و در کنار آن به معرفی فرهنگ آن شهر نیز پرداخته می‌شود.

در این برنامه علاوه برآشپزی یک بخش پنج دقیقه‌ای در خصوص اصول تغذیه مناسب در جهت جلوگیری از اضافه وزن گنجانده شده است. همچنین فواید گیاهان گوناگونی که توسط ائمه اطهار(ع) در طب امام صادق (ع) و طب امام رضا(ع) تبیین شده در جهت تندرستی و سلامتی معرفی می‌شود.

شبکه الکوثر در برنامه صبحگاهی خود نیز با عنوان صباح الکوثر که هر روز به صورت زنده از استودیوی بیروت پخش می‌شود، برخی از غذاها، شیرینی‌ها و پیش غذاهای عربی خصوصا لبنانی آموزش داده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها