آمارهای پزشکی‌قانونی نشان می‌دهد دریاها، رودخانه‌ها و سدهای کشور روزانه جان سه شهروند را می‌گیرد. براساس این آمارها از سال 1380 تا 1390 (در مدت 10 سال) بیش از 13‌هزار و 400 نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۴۸۶۳۶۷

به گزارش مهر، هر چند سال 82 با 1515 مورد بیشترین آمار غرق‌شدگی را از آن خود کرده است، ولی مرگ سالانه 1240 شهروند در آب‌های کشور نوعی هشدار برای مسئولان ستاد دریا اعم از استانداری‌های، فدراسیون نجات غریق، وزارت کشور و هلال‌احمر است.

نکته قابل تاسف این است که آمارهای سال جاری نشان می‌دهد قربانیان دریا و رودخانه‌ها افزایش 9 درصدی داشته است، یعنی در سه ماهه سال جاری 302 شهروند (فروردین 87 نفر، اردیبهشت 78 نفر و خرداد 137 نفر) جان خود را از دست داده‌اند.

نایب‌رئیس فدراسیون نجات غریق در این خصوص می‌گوید: مگر می‌شود ناجی غریق بدون جت اسکی و تجهیزات لازم غریق را نجات دهد؟ البته تعاملاتمان با سازمان‌های ذی‌ربط بهتر شده و مثلا ما به امدادگران هلال‌احمر آموزش می‌دهیم.

وی با انتقاد از این‌که هنوز سازمان عمران دریاها سر‌و‌سامان نگرفته است، تصریح کرد: اگر این سازمان قوت بگیرد، عقب‌نشینی 60 متر از ساحل دریا، جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه و تجهیز و ساماندهی ناجیان غریق قانونمند می‌شود. سال‌های گذشته ما برای تامین حقوق ناجیان غریق مشکل داشتیم و هلال‌احمر پولی نمی‌داد، ولی بعد بخشنامه شد که حقوق ناجیان غریق را باید استانداری‌ها تامین کنند و هلال‌احمر و کشتیرانی دیگر پولی ندهند.

به گفته اسفندیاری، یک ناجی غریق تنها ماهانه آن هم برای تابستان حدود 500 هزار تومان حقوق می‌گیرد آن هم اگر استانداری‌ها به‌موقع بدهند. با این تفاسیر ناجی غریق ما می‌رود به سمت فروش تنقلات در کنار ساحل، چون سودش از حقوقی که می‌گیرد بیشتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها