حوادث ترافیکی طی سال 90

هر‌ ساعت دو کشته و 87مجروح

در سال گذشته حوادث ترافیکی عامل 20 هزار و 68 کشته و 800 هزار مجروح بوده یعنی 55 کشته و 2100 مجروح در روز و دو کشته و 87 مجروح در هر ساعت به جای گذاشته است.
کد خبر: ۴۷۲۹۰۷

 به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا معصومی در نخستین مراسم دهه ایمنی جاده ای ضمن بیان این مطلب، اظهارداشت:‌ حوادث ترافیکی نخستین علت بار بیماری ها، دومین علت سال های از دست رفته عمر به علت ناتوانی و سومین علت سال های از دست رفته عمر به علت مرگ زودرس است.

وی افزود: بر اساس مطالعات پژوهشکده حمل و نقل وزارت راه، مجموع هزینه تصادفات رانندگی در ایران در سال 86، 18 هزار میلیارد تومان یعنی حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی است و بر اساس این مطالعه، هزینه های مستقیم درمان مصدومین حوادث ترافیکی در سال 86، 11 درصد کل هزینه ها و هزینه فوت، معلولیت، کاهش کیفیت زندگی و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن 50 درصد هزینه را تشکیل می دهد.

رییس اورژانس کشور با اشاره به این که آسیب های ناشی از حوادث ترافیکی از انواع و شدت های متفاوتی برخوردارند، تصریح کرد: مطالعات کشورهای پیشرفته و در حال توسعه حوادث ترافیکی را علت اصلی ترومای پایدار مغزی می دانند و در همه کشور ها مصدومین دچار ضایعات نخاعی در بین مصدومان حوادث ترافیکی، بیشترین زمان اقامت در بیمارستان ها را به خود اختصاص می دهند.

دکتر معصومی در خصوص حوادث ترافیکی به تفکیک جنس و نوع کاربری گفت: 41.94 درصد آسیب موتورسوار ، 41.43 درصد آسیب خودرو سوار و 16.63 درصد آسیب عابر پیاده بوده است.

وی با بیان این که استفاده از کمربند ایمنی 40 تا 65 درصد خطر مرگ را در سرنشین جلو و 25 تا 75 درصد در سرنشینان عقب کم می کند، گفت: استفاده از کلاه ایمنی نیز 40 درصد آسیب به سر و 70 درصد مرگ موتورسوار را کاهش می دهد.

رییس اورژانس کشور اضافه کرد: استفاده از صندلی بچه در خودرو احتمال مرگ شیرخوار را 70 درصد و کودکان را 54 تا 80 درصد کاهش می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها