سرقت شبکه‌های برق این روزها به یکی از نگرانی‌های مسوولان و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بدل شده، به طوری که به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته بالغ بر 20 تن سیم برق در این استان به سرقت رفته است.
کد خبر: ۴۷۰۴۸۴

به گزارش مهر، طی هفته‌های گذشته سارقان با سرقت شبکه برق در روستای «کوشک» و «تنگ سرخ» باعث قطع شبکه تلفن همراه در بخشی از مسیر ارتباطی یاسوج به بابامیدان و یاسوج به شیراز و حتی قطع شبکه تلویزیونی در این روستاها شده بودند. این در حالی است که در فصل باغداری و زراعت سرقت شبکه‌های برق تلمبه‌های آب، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد می‌کند.مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: از سال گذشته تاکنون 178 مورد تاسیسات و شبکه برق در این استان مورد سرقت قرار گرفته است. در سال جاری نیز 18 مورد سرقت شبکه برق در استان گزارش شده است.

حسن کریمی افزود: در اسفند سال گذشته 4 دستگاه ترانسفورماتور برق در شهرستان‌های گچساران، بهمئی و بویراحمد هم به سرقت رفت. پیش از این تنها شاهد سرقت سیم‌های برق بودیم و سرقت ترانسفورماتور در استان برای اولین بار رخ داده است. وی ارزش این ترانسفورماتورها را بیش از 300 میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: سرقت ترانسفورماتورها باعث قطعی طولانی مدت برق مشترکان، سوختن وسایل برقی، افزایش هزینه‌های شرکت توزیع و نارضایتی مردم شده است.

به گفته کریمی، هم‌اکنون بیش از 50 سارق شبکه برق با شکایت این شرکت در زندان به سر می‌برند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: سارقان با بازار بورس فلزات هماهنگ هستند و با افزایش قیمت فلزات در بورس، روند سرقت افزایش می‌یابد. وی با بیان این که طول شبکه‌های برق در کهگیلویه و بویراحمد 7000 کیلومتر است و این شرکت به تنهایی نمی‌تواند از شبکه مراقبت کند، یکی از راه‌های کاهش سرقت را جایگزینی سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون این کار درحال انجام است، اما چون حدود 3500 کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف در استان وجود دارد، این کار زمان‌بر است. مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 20 تن سیم برق دزدیده شده و خسارتی بالغ بر 320 میلیون تومان به این شرکت وارد کرده است.

سرقت کولر سایت‌های مخابراتی

مدیر شرکت ارتباطات سیار کهگیلویه و بویراحمد نیز بیشترین سرقت را مربوط به شبکه برق سایت‌ها و تجهیزات «گراند» دانست که حاوی سیم‌های مسی است. انصاری افزود: سرقت کابل رابط بین سایت تا کنتور و همچنین سرقت کولر سایت‌های مخابراتی هم دیده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها