پزشکی که سوگند بقراط را شکست

دادستانی آلمان در باره یک پزشک متخصص بیماری های زنان که مخفیانه عکس هایی غیراخلاقی از بیش از 1850 نفر از بیماران خود گرفته بود، تحقیق می کند.
کد خبر: ۴۶۵۲۹۳

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستیاران پزشکی این متخصص بیماری های زنان که در نزدیکی فرانکفورت زندگی  می کند ماموران پلیس را از سوءظن خود نسبت به اقدامات این پزشک مطلع ساختند.

دادستانی آلمان تایید کرد: ماموران پلیس در سپتامبر 2011 در بازرسی از منزل این پزشک در شیفرشتاد در نزدیکی فرانکفورت کلکسیونی شامل 35 هزار عکس و چند فیلم ویدئویی از بدن های برهنه بیماران  وی را کشف کرده بودند.

در پی این حادثه پزشک خاطی  از کار معلق شد. دادستانی که پرونده را دنبال می کند کماکان  به بازجویی از این پزشک ادامه می دهد تا مقدمات محاکمه وی فراهم شود.

دادستانی مسئول پرونده تاکید کرد: تاکنون حدود 85 درصد از زنانی که از آنها به طور مخفیانه عکس گرفته شده بود از پزشک سابق خود شکایت کرده اند. با این حال هنوز هیچ مدرکی در اختیار دادستانی نیست که ثابت کند این پزشک عکس ها را در اختیار اشخاص ثالث قرار داده است.

این پزشک خلافکار شکایتی را به دادگاه ارائه کرده تا  بتواند پروانه کار خود را که  توسط مقامات بهداشتی و اجتماعی لغو شده دوباره به دست آورد و قرار است داداگاه اداری نوشتاد 19 آوریل به شکایت او رسیدگی کند.

به گفته وکیل این پزشک که نامش فاش نشده است، وی حاضر است کاری را در یک آزمایشگاه پزشکی بدون تماس با بیماران بپذیرد. مترجم : بهرام افتخاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها