سه اولویت پلیس راهور در سال جدید

فرمانده پلیس راهور ناجا، سه اولویت پلیس راهور در سال 91 را تشریح کرد و گفت: در سال جدید دو هزار کیلومتر از راههای مواصلاتی تحت پوشش سیستم‌های کنترلی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۶۳۹۸۸

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار اسکندر مومنی در سفر به استان لرستان با تاکید بر اینکه در نیمه اول تعطیلات بیشترین وقوع تصادفات واژگونی است ، گفت : از ابتدای شروع طرح نوروزی تاکنون 23درصد علل وقوع تصادفات انحراف به چپ و 16درصد نیز تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

سردار مومنی با اشاره به افزایش سفر های نوروزی ، بیشترین علل وقوع تصادفات را با 39 درصد واژگونی اعلام کرد و 
گفت : از ابتدای شروع طرح نوروزی تاکنون 23درصد علل تصادفات انحراف به چپ و 16درصد نیز تخطی از سرعت مطمئنه ، بوده است .

فرمانده پلیس راهور ناجا، کاهش تصادفات فوتی رادر تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، 2/11 اعلام کرد و افزود: در این 9 روز ، بیشترین اوج ترافیک را در چهارم فروردین ،به علت اغاز دور جدید سفر های نوروزی داشتیم .

سردار مومنی نهادینه کردن قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ،استفاده کردن از سیستم های هوشمند و فناوری نوین را ، سه اولویت سال اینده برشمرد .

وی مجهز کردن دو هزار کیلومتر از جاده های کشور را ، به سیستم های کنترلی از دیگر برنامه های سال آتی برشمرد .

سردار مومنی در ادامه بر افزایش آگاه سازی - آموزش همگانی و فرهنگ سازی ، در جهت کاهش تصادفات با همکاری دستگاه ها بخصوص رسانه ها تاکید کرد .

وی با اشاره به ایجاد آزاد راه خرم زال ، ایجاد ازاد راه ها را موجب کاهش تصادفات فوتی دانست و افزود : در ازاد راهها بدلیل اینکه تصادفات رخ به رخ صورت نمی گیرد ، قطعا کاهش تلفات رانندگی را ، در پی خواهند داشت .

سردار مومنی با بیان اینکه با هماهنگی های صورت گرفته تعامل خوبی بین دستگاه های مرتبط در جهت خدمت دهی به مسافران ایجاد شده گفت: حدود نیم میلیون نفر در این راستا ، فعالیت دارند .

فرمانده پلیس راهور ناجا، کاهش تصادفات را ، نشات گرفته از تجلی کار جمعی و گروهی ، اجرا قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ، حضور فعال پلیس و توجه رانندگان به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دانست .

سردار مومنی در اشاره به امار تصادفات 11ماهه گذشته گفت: تا اوایل اسفند سال گذشته 2/14 درصد کاهش تصادفات فوتی صورت گرفته که برابرامار ، سه هزار نفر کاهش کشته و 17 هزار نفر نیز کمتر از سال قبل مصدوم و مجروح شده اند .

فرمانده پلیس راهور ناجا، نقش همیاران پلیس را، در کاهش تصادفات بسیار ارزشمند دانست و افزود : 10 میلیون نفر پلیس همیار با ما همکاری دارند که هر کدام از انها به منزله یک پلیس محسوب میشوند .

سردار مومنی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی کشور در پایان  با بیان اینکه همیاران پلیس علاوه بر اینکه در فرهنگ سازی و کاهش تصادفات بسیار نقش بالایی دارند گفت: این افراد ، وقتی در آینده دارای مسوولیت‌های اجتماعی شوند ، بیشتر می توانند پلیس را یاری دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها