اگر احساس می‌کنید که افسرده و بی‌حال هستید و حوصله انجام هیچ کاری ندارید، می‌توانید با مصرف مواد خوراکی سالم، این احساس را از خود دور کنید.
کد خبر: ۴۶۳۷۹۷

به گزارش ایسنا،‌ مواد خوراکی که حاوی چربی‌های امگا 3، اسید فولیک و ویتامین B12 است، می‌توانند در شاداب‌سازی فرد موثر باشند.

ـ شکلات می‌تواند فرد را سرحال آورد. شکر موجود در شکلات می‌تواند سطح «اندروفین» را که موجب شاداب‌سازی می‌شود، افزایش دهد.

ـ موز یکی دیگر از مواد خوراکی است که هنگام افسردگی می‌تواند حس ناخوشایند را از فرد دور کند. این میوه به دلیل دارا بودن «تریپتوفان» می‌تواند فرد را شاداب سازد.

ـ شیر نیز به دلیل این‌که سرشار از تریپتوفان، آنتی‌اکسیدان، ویتامین D و ویتامین B12 است می‌تواند در مبارزه با استرس و پیری زودرس موثر باشد.

ـ خشکبار نیز سرشار از پروتئین، مواد معدنی و چربی‌های امگا 3 است. این مواد خوراکی همچنین ویتامین‌ E دارد که نوعی آنتی‌اکسیدان برای مقابله با استرس محسوب می‌شود.

ـ قهوه نیز به دلیل این‌که سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد، فرد را هوشیار ساخته و قدرت حافظه را بالا می‌برد اما باید به خاطر داشته باشیم که مصرف زیاد آن نیز سیستم خواب بدن را بر هم زده و عوارض سوء روی بدن می‌گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها