اصلاحات از فتنه جدا شود

چند تن از مشاوران خاتمی اقدام به تهیه گزارشی از بازتاب های حضور وی در انتخابات مجلس کرده اند که نتایج این گزارش به شدت مورد توجه خاتمی قرار گرفته و باعث است خاتمی روحیه جدیدی پیدا کند.
کد خبر: ۴۶۲۰۹۵

به گزارش مشرق وی به نزدیکان خود گفته است برای سروسامان دادن به جبهه اصلاحات و جدایی آن از فتنه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

همچنین 22 نفر از مشاوران و نزدیکان محمد خاتمی در جلسه ای تاکید کردند که ما همه در انتخابات مجلس شرکت کرده ایم. برخی از این افراد یک نسخه از کپی شناسنامه های مهر خورده شان را هم در جلسه آورده و به صادق خرازی نشان داده اند.

به نوشته مشرق موسوی خوئینی ها نیز که پیش از انتخابات از مخالفان جدی حضور در انتخابات بود، عصر روز جمعه و پس از آن که شنید برخی اعضای مجمع روحانیون از جمله محمد خاتمی رای خود را به صندوق انداخته اند در منطقه دارآباد رای خود را به صندوق انداخته است.

 تظاهرات ضد دولتی درآمریکا ممنوع

"باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا طرح جدیدی را به تصویب رساند که بر اساس آن برگزاری تظاهرات ضد دولتی ممنوع و اقدام به آن جرم تلقی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی ؛ رئیس جمهوری آمریکا لایحه تخلف و محکومیت تظاهرات موسوم به اچ آر ۳۴۷ را امضا کرد و رسما ایجاد اختلال در رویدادهای سیاسی کشور را تخلف و برگزاری تظاهرات دولتی را یک جرم اعلام کرد.
 
بر اساس این گزارش ، لایحه فوق ماه گذشته میلادی توسط اکثریت قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا و تنها با مخالفت سه قانون گذار مصوب شد و "اوباما " نیز این لایحه را با امضای خود قانونی کرد . قانونی که با امضای وی اجرایی خواهد شد نگرانی بسیاری از مردم آمریکا از حذف حقوق تجمع و تظاهرات بیان شده در متمم اول قانون اساسی آمریکا متعاقب اجرای این قانون را به دنبال داشته است . 

 بازگشت به اصلاحات

سایت بی.بی.سی فارسی با انتشار مقاله ای با عنوان «رای محمد خاتمی، بازگشت به اصلاحات» در خصوص شرکت سید محمد خاتمی در انتخابات مجلس نهم نوشت:رای محمد خاتمی در انتخابات مجلس اگرچه بسیاری از منتقدان او، چه در درون یا بیرون از جنبش سبز، را شگفت زده کرد اما این دستاورد مهم را به همراه داشت که بار دیگر بحث اصلاحات و مفهوم و الزامات روند تحول مسالمت‌آمیز را در میان اپوزیسیون جمهوری اسلامی مطرح ساخت.

 محمد خاتمی همچنین به کشورهای خارجی پیام می‌دهد که اصلاح‌طلبان ایران تغییر سیاسی را از طریق مداخله خارجی نمی‌پذیرند.  از سوی دیگر جدی‌تر شدن تهدیدها، بویژه آشکارتر شدن نقش اسرائیل در ایجاد کارزار تبلیغاتی علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و تاکید بر لزوم مقابله نظامی با ایران، نگرانی‌ها را در میان طیف بزرگی از اصلاح‌طلبان افزایش داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها