«دکتر سلام» عنوان برنامه‌ای است که از سوی شبکه آموزش سیما تولید و در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود.روابط عمومی شبکه آموزش بخش‌هایی از این برنامه را در قالب ستون دکتر سلام برای جام‌جم ارسال می‌کند که به صورت پرسش روز در صفحه سلامت چاپ خواهد شد.مخاطبان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه 30000706 سوالات خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که روزهای فرد ساعت 16 از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.امروز نیز دکتر عارفی، متخصص قلب و عروق به پرسش ما پاسخ می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۰۹۹۵

روش‌های درمان بیماری‌های قلبی کدامند؟

برای درمان فردی که سکته قلبی یا مغزی کرده یا این‌که عروق پاهایش تنگ و باعث سیاه شدن پاها شده، روش‌های مختلفی در کتاب‌ها و در طب امروزه ذکر شده است. پزشک کاری که برای بیمار انجام می‌دهد، باید حداکثر فایده و حداقل ضرر را برای بیمار داشته باشد.

بنابراین پزشک باید در نظر بگیرد آیا بیمار باید دارو بخورد، رژیم مشخصی داشته باشد یا این‌که جراحی شود.

شاید لازم باشد برای بیماری که یکبار فنر در قلبش گذاشته، ولی رگ قلب دوباره بسته شده، در آن فنر یک فنر دیگر گذاشت که البته این روش جدیدی است و در واقع متخصصان مربوطه معتقدند که جراحی قلب و پیوند عروق کرونر می‌تواند عمر انسان‌ها را طولانی کند، بخصوص اگر رگ‌های اصلی مبتلا باشند و درمان دارویی در درجه پایین‌تر قرار گرفته‌ باشد.

در مجموع طبیب باید تصمیم بگیرد برای بیماری که رگ‌های قلبش تنگ یا بسته شده چه کاری انجام بدهد، آیا بیمار باید دارو بخورد، رژیم داشته باشد یا تنها باید بالن یا فنر بگذارد و حتی ممکن است با جراحی قلب، بیمار زندگی بهتری داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها