جدول مواد درسی پایه ششم ابتدایی پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید.
کد خبر: ۴۴۸۵۳۰

هشتصد و پنجاه و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

در این جلسه بررسی اهداف و جدول مواد درسی پایه ششم ابتدایی در دستور کار قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورای عالی در یک ماده واحده به تصویب رسید.

بر اساس این ماده واحده با عنایت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مصوبه هشتصد و پنجاه یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر شش ساله شدن دوره ابتدایی از سال تحصیلی 92ـ91 اهداف و برنامه‌های درسی ابتدایی به تصویب می‌رسد و واحدهای آموزش و پرورش مکلفند در برنامه‌ریزی و ساماندهی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به گونه‌ای اقدام کنند که خروجی‌های دوره ابتدایی به اهداف تعیین شده این دوره نایل آیند.

در این ماده واحده، به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اجازه داده می‌شود نسبت به تهیه و تدوین کتب درسی و مواد آموزشی پایه ششم ابتدایی برای دوره گذار بر اساس اهداف و جدول مواد و ساعات دروس پایه مذکور اقدام کند.

آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مورد نیاز برای اجرای این مصوبه از جمله مقررات ثبت‌نام، گزینش و آموزش نیروی انسانی، ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان توسط واحدهای ذیربط در وزارت آموزش و پرورش تهیه، تدوین و ابلاغ خواهد شد.

اهداف کلی پایه ششم شامل تکمیل، تثبیت و تعمیق دوره ابتدایی ، متناسب با اسناد تحولی آموزش و پرورش و همسو با برنامه درس ملی ـ تربیت دانش آموزان برای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه و موقعیت‌ها و نیازهای جدید و پاسخ به اقتضائات آن و کسب مهارت‌های ضروری برای ورود به دوره تحصیلی بعدی است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها