مالکان مسکن مهر 99‌ ساله می‌توانند اقدام به فروش اعیان ملک کنند،اما در مسکن خود مالکی فروش عرصه و‌اعیان امکانپذیر است

خرید و فروش مسکن مهر آزاد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خرید و فروش مسکن مهر پس از واگذاری به متقاضیان بلامانع است. احمد اصغری‌مهرآبادی دیروز در حاشیه نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته در پاسخ به سوال «جام‌جم» درباره این‌که وضعیت خرید و فروش برای مسکن مهر 99 ساله و خودمالکی پس از واگذاری واحد‌ها چگونه خواهد بود، اظهار کرد: صاحبان مسکن مهر چه 99 ساله و چه خود مالکی مشکلی در خرید و فروش واحد‌های خود ندارند، تنها تفاوت این است که در مسکن مهر 99 ساله صاحبان این واحد‌ها تنها می‌توانند اقدام به فروش اعیان آن کنند زیرا عرصه از آن دولت است، اما در بحث خود مالکی عرصه و اعیان واحد‌ها قابل خرید و فروش است.
کد خبر: ۴۴۶۹۸۲

به گزارش خبرنگار جام‌جم، در حال حاضر بسیاری از خریداران مسکن مهر از این‌که بعد از تحویل واحدها امکان خرید و فروش نداشته باشند، نگران هستند و نصب برخی از اطلاعیه‌ها در شهرهای جدید که درباره ممنوعیت معامله مسکن مهر هشدار داده به این نگرانی‌ها دامن زده است که نکند دولت بخواهد در نحوه مالکیت آپارتمان‌ها پس از واگذاری دخالت کند، اما معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست مطبوعاتی دیروز با قطعیت اعلام کرد که معامله مسکن مهر پس از واگذاری به متقاضیان بلامانع است.

اصغری‌مهرآبادی از ثبت‌نام‌کنندگان مسکن مهر خواست که نسبت به واریز سهم آورده خود اقدام کنند تا بتوان واحد‌ها را سریعا واگذار کرد.

مهرآبادی همچنین به حذف مالیات بر نقل‌و‌انتقال مسکن مهر اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون یک میلیون و 840 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در دست احداث است که از این میزان 372 هزار واحد مربوط به شهرهای جدید، 250 هزار واحد در بافت‌های فرسوده، یک میلیون مربوط به سازمان ملی زمین و مسکن در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 240‌هزار واحد مربوط به بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به تامین 23 هزار هکتار زمین برای طرح مسکن اشاره و اضافه کرد: ‌18 هزار هکتار توسط دولت و5 هزار هکتار توسط بخش خصوصی در قالب خودمالکی تامین شده است. وی با بیان این‌که تاکنون بیش از20 هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت برای مسکن مهر پرداخت شده است، تصریح کرد:‌ در مجموع 38 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان این‌که تاکنون 170 هزار واحد مسکونی افتتاح شده است، گفت: 110 هزار واحد نیز آماده افتتاح است که امیدواریم تا پایان دی ماه به بهره‌برداری برسد، همچنین مرحله سوم بهره‌برداری‌ها از نیمه دوم بهمن آغاز می‌شود. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه از افتتاح 400 هزار واحد مسکونی تا پایان سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی واحدهای تحویل شده دارای خدمات آب، برق و گاز هستند و نمی‌توان واحدی پیدا کرد که بدون امکانات تحویل داده شده باشد. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز طرح ویلاسازی که رئیس‌جمهور وعده داده بود، خبر داد. مهرآبادی گفت:‌در همین رابطه تاکنون 9هزار واحد مسکونی ویلایی ساخته شده و 4هزار و 500 واحد هم در حال احداث است.

به گفته وی، واحدهای ویلایی احداث شده در استان فارس واقع شده‌اند.

سیدمحمود فاطمی‌عقدا، معاون وزیر راه وشهرسازی نیز در این نشست گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تولید مصالح ساختمانی استاندارد در کشور به مرز 80 درصد رسیده و در حال حاضر فقط 20 درصد غیراستاندارد است که جای نگرانی دارد. وی افزود: در برخی از اقلام مصالح ساختمانی مانند فولاد استاندارد 100 درصدی داریم، اما بتن آماده حدود 75 درصد استاندارد است. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در چارچوب طرح مسکن مهر سهم صنعتی‌سازی به حدود 30 درصد رسیده که تحقق این مهم نشانه توجه به کیفی‌سازی و سرعت بخشیدن در ساخت و ساز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها