کارشناس معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: حضور در فضای مجازی به صورت کاملا پنهانی همیشه میسر نیست و بسیاری از کاربران به دلیل عدم شناخت با پرداخت هزینه‌های زیادی در این زمینه به کسب درآمد عده‌ای سودجو کمک می‌کنند.
کد خبر: ۴۴۶۵۷۷

مسعود سجودی کارشناس معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: عده‌ای با استفاده از نرم افزارهای موجود در فضای مجازی مانند VPN و نیز با تغییراتی در Https و یا با داشتن IP های داینامیکی به تصور، در اینترنت اقدام به اختفا می‌‎ کنند اما همانطور که خیلی از متخصصان در این حوزه به این علم واقف هستند چنین امری یک تصور باطل است.

وی بیان کرد: حضور در فضای مجازی به صورت کاملا پنهانی همیشه میسر نبوده و بسیاری از کاربران به دلیل عدم شناخت با پرداخت هزینه‌های زیادی در این زمینه صرفا کمک به کسب درآمد عده ای سودجو می‌کنند که متاسفانه این امر به صورت متوالی صورت می پذیرد.

این کارشناس در ادامه بیان کرد: امروزه یکی از دلایل اصلی افشاء اطلاعات اشخاص در فضای مجازی مک آدرس مربوط به سیستم های سخت افزاری آنان و همچنین تصور اشتباه آنان در مخفی کردن هویت اصلی خود در فضای مجازی است.

سجودی گفت: کاربران باید دقت لازم را به منظور حفظ و نگهداری از اطلاعات حساس و کلیدی خود داشته و به تکنیکهایی که به آن اشاره شد اکتفاء نکنند و مواردی را که سبب احساس ناامنی برای آنان در این فضا می‌شود سریعا پلیس فتا ناجا اطلاع دهند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها