این مساله ساده که امسال منتقدان جشنواره فیلم فجر در کدام سینما مستقر خواهند شد کم‌کم دارد به یک معضل پیچیده تبدیل می‌شود. کمتر از 2 ماه به زمان افتتاحیه باقی مانده و این جشنواره 30 ساله هنوز نام سالن مخصوص دست‌اندرکاران رسانه‌هایش را نمی‌داند.
کد خبر: ۴۴۴۲۷۴

بر اساس خبری که بر روی سایت‌ها منتشر شد، برج میلاد همچنان گزینه اصلی سینمای رسانه‌ها است. این خبر از زبان یک منبع آگاه که نمی‌خواست نامش فاش شود اعلام شده است. این در حالی است که چند روز پیش محمد خزاعی دبیر جشنواره اعلام کرد از بین سینماهای «فلسطین»، «آفریقا» و «صحرا»، یکی به عنوان سینمای رسانه‌های امسال انتخاب می‌شود.

مخالفان برج میلاد بر روی یک نکته پافشاری می‌کنند، این که رفت و آمد به این مرکز دشوار است و بهتر است سالنی در وسط شهر برای این کار انتخاب شود. مرور خاطرات مهمانان سالن رسانه‌ها نشان می‌دهد که سینماهای وسط شهر هم به دلایل دیگری گزینه‌های مناسبی نیستند.

منتقدان به خاطر دارند که 4 سال پیش نمایش فیلم «خواب‌های زمستانی»‌ در سینما صحرا به علت مشکلات صوتی ناتمام ماند. عوامل فیلم همچون فاطمه معتمدآریا و پگاه آهنگرانی این‌قدر از این اتفاق ناراحت شدند که ترجیح دادند عطای فیلم را به لقایش ببخشند و سینما را ترک کنند.

ماجرای بد بودن کیفیت صدا در اکثر نوبت‌های نمایش فیلم تکرار می‌شد. در آن سال‌ها برای آن که دیالوگ‌های فیلم را متوجه بشوی باید یا مهارت لب‌خوانی را یاد می‌گرفتی یا با خودت سمعک به سالن می‌بردی! تا پیش از انتقال سینمای رسانه‌ها، منتقدان و خبرنگاران مجبور بودند چند دقیقه قبل از شروع فیلم داخل سالن بشوند و جایشان را مشخص کنند تا با مشکل کمبود صندلی و نشستن بر روی کف زمین مواجه نشوند.

اما سالن همایش‌های برج میلاد آن‌قدر صندلی دارد که هیچ‌وقت شرمنده اهالی رسانه نمی‌شود. این سالن حتی در روزهایی که تعداد بی‌شماری از دوستان و آشنایان وارد آن شده‌اند هم به هیچ مهمانی نه نگفته و همه را در خودش جای داده است. داشتن فضاهای متعدد برای برگزاری نشست‌ها و مصاحبه‌های مطبوعاتی و تلویزیونی دیگر برگ برنده سالن همایش‌های برج میلاد است. در مقابل همه این برتری‌ها مشکل بعد مسافت باعث شده که برخی‌ها سالن‌های وسط شهر را به برج میلاد ترجیح دهند. اینجاست که می‌توان ضرب‌المثل «هر که طاووس خواهد، جور هندوستان کشد» را به کار برد. در فرصت باقیمانده مسوولان جشنواره می‌توانند با نظرسنجی از خبرنگاران و منتقدان رای اکثریت را به دست بیاورند و انتخاب منطقی و منصفانه‌ای داشته باشند.

احسان رحیم‌زاده/ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها