قرار است فردا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی جزئیات طرح کاهش روابط با دولت انگلیس که دو فوریت آن در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته (2/9/90) به تصویب رسیده است در خصوص روابط آتی تهران ـ لندن تصمیم‌گیری کنند.
کد خبر: ۴۴۲۵۳۱

آنچه که در این خصوص از اهمیت ویژه برخوردار است سابقه تاریخی رابطه انگلیس با ایران می‌باشد که در طول تاریخ، انگلیسی‌ها همواره سعی می‌کردند به عنوان قدرت استعمارگر بر منابع ایران مسلط و در غارت و چپاول ثروت‌های خدادادی ملت ایران مانند نفت گوی سبقت را از دیگر استعمارگران بربایند.

 انگلیسی‌ها تنها از حکومت‌هایی در ایران حمایت کرده‌اند که تضمین‌کننده منافع نامشروع آنان بوده‌اند، سابقه تاریخی انگلیس نشان می‌دهد که حتی در زمان شاهان قاجار ظاهرا با ایران هم‌پیمان می‌شدند ولی عملا از پشت خنجر می‌زدند.

دولت‌های انگلیس همواره سابقه بد و سیاهی نزد ملت ایران دارند به ویژه این که عملکرد انگلیسی‌ها پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توام با دشمنی آشکار با ملت بزرگ ایران بوده است.

نمایندگان ملت ایران در مجلس شورای اسلامی که معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از مجلس به عنوان عصاره فضائل ملت یاد کرده‌اند، حمایت آشکار دولت انگلیس از سلمان رشدی مرتد را که به مقدسمات بیش از یک میلیارد مسلمان جهان اهانت کرده است قطعا فراموش نکرده‌اند و می‌دانند که در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، انگلیس از جمله دولت‌هایی بوده است که در صدد محروم کردن ملت ایران از فناوری هسته‌ای برآمد و هم‌اکنون نیز به همراه آمریکاو اسرائیل از هر وسیله‌ای برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران استفاده می‌کند.

دولت انگلیس حتی برخلاف عرف دیپلماتیک در فتنه سال 88 عملا از فتنه‌گران حمایت و به دخالت در امور داخلی ایران می‌پرداخت. اقدام دولت انگلیس در تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز بیانگر عمق کینه و دشمنی آن دولت با ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

از سوی دیگر ملت ایران با به ثمر رساندن انقلاب شکوهمند اسلامی دست استعمارگران و زورگویانی مانند انگلیس و آمریکا را از کشور خود کوتاه و بارها و بارها توطئه‌های مختلف دشمنان خود را نقش بر آب ساخته‌اند.

با توجه به کارنامه سیاه دولت انگلیس، ملت ایران از نمایندگان خود توقع دارند در رابطه با استعمار پیر تصمیمی اتخاذ کنند که بیانگر عزت و عظمت ایران اسلامی و پاسخ قاطع به خصومت پایان‌ناپذیر لندن‌نشینان باشد.

محمد دوامی-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها