حاجی بابایی خبر داد:

اعزام 700 معلم به مدارس ایرانی خارج از کشور

وزیر آموزش و پرورش از اعزام 600 معلم به مدارس ایرانی خارج از کشور در سال 89 و دو برابر بودن آن نسبت به سال 88 خبر داد و گفت: آمار معلمان اعزامی امسال به 700 نفر می‌رسد.
کد خبر: ۴۲۵۳۵۹

به گزارش فارس ، حمید‌رضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش عصر دیروز در مراسم تجلیل از برترین‌های سیزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران که در محل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور برگزار شد، با بیان اینکه مدرسه‌سازی تنها یک کار نیست و یک «راه» است که گشوده می‌شود، اظهار داشت: از ابتدا شعار ما این بوده است که باید در شهر تهران مدرسه‌سازی در طراز جمهوری اسلامی انجام شود و حیف است که مدارس پایتخت از روستاها ضعیف‌تر باشند.

وی افزود: امسال بالاترین اعتبار در طی 32 سال گذشته به مدرسه‌سازی در آموزش و پرورش شهر تهران اختصاص یافته است که بر این اساس تا امروز 50 میلیارد تومان به این حوزه پرداخت شده است و تا آخر سال نیز مجدداً مبالغی پرداخت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش از تحویل 60 مدرسه جدید تا اول مهر و 10 مدرسه تا آخر مهر در حوزه شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: اگر وزیر آموزش و پرورش برای رفتن دانش‌آموزان به نوبت عصر پیگیری کند، ظلم کرده است؛ بر این اساس تا امروز بیش از 10 هزار مدرسه در سراسر کشور از نوبت عصر به صبح منتقل شده و در شهر تهران نیز 200 مدرسه بدون افزایش تراکم کلاس‌ها به نوبت صبح منتقل شده است.

احداث 10 مجتمع آموزشی و پرورشی حیات طیبه در تهران

حاجی‌بابایی با بیان اینکه 15 هزار مدرسه در کشور در نوبت عصر دایر است، گفت: این رقم باید به صفر برسد و شهر تهران نیز باید نمونه مدرسه‌سازی در سطح کشور باشد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اقداماتی مانند «تبدیل ساختمان‌ها» برای حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی، ادامه داد: 10 مجتمع آموزشی و پرورشی «حیات طیبه» در شهر تهران در دست احداث است که از پیش‌دبستانی تا متوسطه با حیاط‌ها و محیط‌های جداگانه در آنها طراحی شده است و جریان مدرسه‌سازی در کشور نیز باید به سمت مجتمع‌سازی سوق یابد.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: در طول یک سال آینده مراکز استان‌ها باید حداقل یک مجتمع «حیات طیبه» را احداث کرده باشند تا الگویی برای مدرسه‌سازی در سطح کشور باشد.

وی از اعزام 600 معلم به مدارس ایرانی خارج از کشور در سال 89 و دو برابر بودن آن نسبت به سال 88 خبر داد و افزود: آمار معلمان اعزامی امسال به 700 نفر می‌رسد؛ همچنین به زودی یکی از زیباترین مدارس ایرانی در کشور «کویت» احداث خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در طی 3 سال بسیاری از مشکلات مدرسه‌سازی را با کمک خیرین مدرسه‌ساز برطرف خواهیم کرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به تغییر کتاب‌های پایه اول دبستان در سال تحصیلی جدید گفت: امسال برای نخستین بار قبل از شروع سال تحصیلی کتاب‌های جدید در اختیار معلمان این پایه در سراسر کشور قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها