بیماری‌های مغزی در ایران افزایش یافت

روزی200مورد سکته مغزی در تهران

دبیر هجدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با هشدار نسبت به افزایش بیماری‌های مغز و اعصاب در کشور گفت: روزانه بین 150 تا 200 مورد سکته مغزی در تهران رخ می‌دهد که کمتر از 15 درصد آنها به موقع به پزشک می‌رسند.
کد خبر: ۴۰۷۵۹۳

به گزارش فارس، فرامرز امیری متخصص مغز و اعصاب با اشاره به برگزاری کنگره نورولوژی و الکترووفیزیولوژی بالینی ایران در روزهای 24 تا 27 خرداد اظهار کرد: با توجه به ارتباطات علمی قوی بین دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های خارج، امروزه تفاوت فاحشی بین متخصصان داخلی و خارجی وجود ندارد؛ چراکه تمام بافته‌ها عملاً در کوتاهترین زمان به پزشکان ایرانی منتقل می‌شود. همچنین با توجه به فعالیت‌های پژوهشی مراکز تحقیقاتی در برخی موارد حتی متخصصان داخلی برای ارائه سخنرانی در کنگره‌های خارجی نیز شرکت می‌کنند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: با توجه به افزایش هرم سنی جمعیت ایران، شیوع برخی از بیماری ‌ها از جمله بیماری مغز و اعصاب نسبت به گذشته در جامعه بیشتر شده است.

به گفته وی با توجه به افزایش سن جمعیت ایران، بیماری‌های سکته‌ مغزی، آلزایمر و پارکینسون نسبت به دهه قبل در کشور بیشتر مشاهده می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اینکه معمولاً در کشور به تشخیص زودرس بیماری سکته توجه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ایران از نظر شیوع بیماری سکته مغزی جزء کشورهایی است که شیوع متوسط در جهان دارد؛ آمارها نشان می‌دهد در شهری مانند تهران که حدود 12 میلیون نفر جمعیت دارد در روز 150 تا 200 مورد سکته مغزی رخ می‌دهد و متاسفانه کمتر از 15 درصد آنها مراجعه به موقع به پزشک دارند.

وی افزود: همچنین حدود 80 درصد بیماران یا به علایم بیماری توجه‌ای نمی‌کنند یا با علایمی غیر اختصاصی مانند افتادن قند خون، استرس عصبی، علایم سکته‌ی مغزی را توجیه کرده و پیگیری نمی‌کنند.

دبیر هجدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با بیان اینکه این کنگره در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما طی چهار روز برگزار می‌شود، ادامه داد: متخصصان و جراحان مغز و اعصاب، متخصصان داخلی ، بیهوشی و طب فیزیکی مخاطبان اصلی کنگره محسوب می‌شوند و مباحثی مربوط به بیماری‌های مغز و اعصاب شامل بیماری‌های عراقی مغز مانند سکته‌های مغزی، بیماری ام‌اس، تشنج، بیماری‌های حرکتی و عمدتاً پاراکینسون، بیماری‌های عصبی عضلانی و بیماری‌های شناختی مانند آلزایمر در کنگره طرح خواهد شد.

به گفته امیری، همچنین به طور اختصاصی درباره سردرد و جدیدترین یافته‌های بالینی، آزمایشگاهی و تشخیص بیماری‌های مغز و اعصاب بحث و تبادل نظر می‌شود.

دبیر هجدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با بیان اینکه در این کنگره 120 مقاله به صورت سخنرانی و 120 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود، گفت: همچنین 15 سخنران خارجی از کشورهای آمریکا، اتریش، فرانسه و آلمان در هجدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران حضور خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها