همه بچه‌ها از آب‌بازی و تفریح در آب لذت می‌برند. آنها دوست دارند در آب غوطه‌ور شوند و در آن دست و پا بزنند. اما همین تفریحات ساده و جالب، ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری ایجاد کرده و سلامت بچه‌ها را تهدید کند. بنابراین پدر و مادر باید بیشتر دقت داشته باشند. البته خوب است همیشه به یاد داشته باشیم خطرات دریا، استخر، دریاچه و... همه افراد را تهدید می‌کند؛ حتی بچه‌هایی که شنا بلدند و در این زمینه مشکلی ندارند. بنابراین چه در آب و چه نزدیک آب، همیشه باید مواظب بچه‌ها بود.
کد خبر: ۳۹۰۶۸۴

حفاظت از کودکان در استخرهای خانگی

در اولین مرحله، اگر در خانه و محل زندگی کودک استخر یا محوطه‌ آبی وجود دارد، آن را با حفاظ مناسب بپوشانید. همچنین خوب است به آنها بیاموزیم چگونه باید شنا کرده و به این ترتیب از خودشان محافظت کنند. بیشتر کودکان می‌توانند حدود 5 سالگی شناکردن را بیاموزند، اما این آموزش‌ها به معنای برطرف‌شدن تمامی خطرات نبوده و باز هم باید دقت کرد. همچنین دقت داشته باشید که هیچ‌وقت اسباب‌بازی‌های کودک را در آب یا نزدیک استخر رها نکنید. با این کار ممکن است کودک داخل آب پریده و در نتیجه خطرات بیشتری برایش ایجاد شود.

علاوه بر این همیشه چشمتان به کودک باشد و او را تنها و بدون نظارت نزدیک استخر، دریا و مواردی از این دست رها نکنید. حتی مواقعی که خودتان می‌خواهید شنا کنید، کودک را تنها نگذارید و از فردی بزرگسال بخواهید مراقب او باشد.

همیشه لوازم و تجهیزات اضطراری و مورد نیاز را در دسترس داشته باشید. چنین تجهیزاتی باید در محوطه اطراف استخر وجود داشته باشند.

حفاظت از کودکان در دریا و رودخانه‌ها

علاوه بر مسائلی که ذکر شد، شنا و آب‌تنی در دریا، رودخانه، دریاچه و... نیز می‌تواند خطراتی غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد. به یاد داشته باشید عمق آب و درجه حرارت آن، در چنین مناطقی متغیر بوده و زمانی که رنگ آب تیره باشد خطرات بیشتری ایجاد خواهد کرد.

بنابراین هیچ وقت به آنها اجازه ندهید در چنین محیط‌هایی به تنهایی شنا کنند یا مشغول بازی شوند. در حقیقت همیشه باید فرد بزرگتری مراقب آنها باشد. همچنین همیشه قبل از پریدن و شیرجه زدن در آب، عمق و درجه حرارت آب را بررسی کنید. سپس در صورت مناسب‌بودن شرایط، شنا را شروع کنید. همیشه به بچه‌ها تاکید کنید تنها در مکان‌هایی که برای این منظور آماده شده‌اند، شنا کنند. در مناطق سردسیر که امکان یخ زدگی وجود دارد هم مواظب باشید و روی یخ‌های نازک و نامناسب راه نروید.

حفاظت از کودکان در خانه

در خانه هم مکان‌هایی وجود دارند که می‌توانند برای کودکان و بچه‌های خیلی کوچک خطرساز شوند. مثلا کودک کنجکاوی که به همه جا سرک می‌کشد، ممکن است بخواهد داخل وان حمام را هم نگاه کند و گاهی همین کنجکاوی برایش دردسرساز شود. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی همیشه درهای دستشویی و حمام را بسته و حتی قفل کنید. در زمان حمام هم هیچ وقت کودک را تنها نگذاشته و او را در تمام لحظات همراهی کنید، همچنین آب داخل وان را به محض تمام شدن استحمام تان خالی کنید.

Mayoclinic / مترجم: نیلوفر اسعدی بیگی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها