بیش از 10 سال است که در مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر یک برگزیده به فهرست سیمرغ‌ها اضافه شده است، سیمرغی که اتفاقا مورد توجه فیلمسازان هم قرار گرفته، در برخی از موارد بیش از رای داوران مورد توجه بوده و از اعتبار بیشتری نزد کارگردانان برخوردار شده است.
کد خبر: ۳۸۵۷۹۸

این سیمرغ هیچ ربطی به ترکیب هیات داوران جشنواره ندارد و تنها با جمع‌بندی آرای مردمی انتخاب می‌شود. هر چند امسال بر خلاف سال‌های گذشته در برگه‌های نظرسنجی مردمی گزینه‌های متوسط و ضعیف حذف شده بود، اما باز هم می‌توان از رای نهایی به دست آمده به خوبی متوجه علاقه و سلیقه تماشاگران این دوره از جشنواره شد.

یکی دیگر از عوامل استقبال فیلمسازان از سیمرغ مردمی این بوده که معمولا فیلم منتخب تماشاگران در هر دوره از جشنواره در گیشه نیز با استقبال زیادی روبه‌رو شده و همواره جزو آثار پرفروش همان سال قرار گرفته است.

فیلم‌های «مارمولک»، «اخراجی‌ها»، «چهارشنبه‌سوری» و «بیدمجنون» نمونه‌های موفق این انتخاب‌ها هستند. با این حساب عصر امروز اصغر فرهادی بدون در نظر گرفتن انتخاب نهایی داوران، اولین سیمرغ جشنواره بیست و نهم را از آن خود کرده است.

«جدایی نادر از سیمین» ساخته تحسین‌شده این کارگردان خوش‌ذوق که گفته می‌شود در پی گرفتن مجوز اکران نوروزی نیز هست در جشنواره فیلم فجر توانست با فاصله نسبتا زیادی در صدر جدول انتخاب تماشاگران قرار بگیرد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، براساس آمار منتشر شده در روز پایانی، پس از «جدایی نادر از سیمین»، فیلم‌های «گزارش یک جشن» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و «ورود آقایان ممنوع » به کارگردانی رامبد جوان انتخاب‌های بعدی تماشاگران بوده است.

میثم اسماعیلی
گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها