کد خبر: ۳۸۴۶۷۵

طرز تهیه: پوست پرتقال یا نارنج را با قالب‌های مخصوص و ظریف که به اشکال مختلف است قالب می‌زنیم. (البته می‌توانیم این مربا را با خلال پوست پرتقال و نارنج هم تهیه کنیم.) سپس آنها را 2 بار در آب می‌جوشانیم. بعد 24 ساعت آن را در آب سرد قرار می‌دهیم. در این فاصله چندین مرتبه آب سرد را عوض می‌کنیم. طوری که وقتی آب را می‌چشیم تلخ نباشد. حالا پوست پرتقال‌ها را با آب و شکر در ظرفی ریخته و می‌جوشانیم. سپس می‌گذاریم تا شربت قوام بیاید. اواخر پخت مربا مقداری آبلیمو ترش هم به آن اضافه می‌کنیم. حالا بعد از چند جوش مربا آماده است. بگذارید سرد شود و میل بفرمایید.

شیرین پلو

مواد لازم برای 4 نفر: برنج: 500 گرم، مرغ: یک سینه کامل،‌ خلال نارنج یا پرتقال: 2 پیمانه تازه یا 50 گرم خشک، شکر: یک پیمانه، خلال بادام: 50 گرم، خلال پسته: 50 گرم، روغن: به میزان لازم، نمک و زعفران: به میزان لازم.

طرز تهیه: خلال پوست پرتقال یا نارنج را شب قبل دو بار در آب می‌جوشانیم و بعد در آب سرد قرار می‌دهیم. چندین بار نیز آب را عوض می‌کنیم تا تلخی آن گرفته شود. سپس خلال‌ها را در آبکشی ریخته و می‌گذاریم آب آن کاملا گرفته شود. شکر را با یک پیمانه آب چند جوش می‌دهیم و بعد از صافی رد می‌کنیم. خلال تلخی گرفته شده را داخل شربت می‌ریزیم تا چند جوش بزند و خلال‌ها شیرین شود. خلال بادام و پسته را هم شسته و روی خلال پوست در شربت خنک شده می‌ریزیم. برنج را که قبلا خیس کرده‌ایم، مثل چلوی ساده آبکش می‌کنیم. مرغ را هم با کمی نمک می‌پزیم. به صورتی که بعد از پختن نصف لیوان آب داشته باشد. سپس آن نصف لیوان آب مرغ را با زعفران دم کرده و روغن مخلوط می‌کنیم.

ته قابلمه را مقداری روغن ریخته و سپس چند کفگیر برنج آبکش شده داخل قابلمه می‌ریزیم. بعد مرغ را که ریش‌ریش کرده‌ایم (می‌توانیم مرغ را به تکه‌های بزرگ‌تر هم قسمت کنیم) داخل قابلمه ریخته و سپس نیمی از خلال‌های پرتقال و بادام و پسته را روی مرغ می‌ریزیم. باقی برنج را روی مواد ریخته و دیگ را روی اجاق قرار می‌دهیم. بعد از این که برنج دم داد، مخلوط زعفران، روغن، شربت را روی برنج دم داده ریخته و اطراف برنج را جمع می‌کنیم. سپس در قابلمه را می‌گذاریم. بعد از حدود 45 دقیقه غذا آماده است.

سالاد ماکارونی

مواد لازم: ماکارونی فرمی: یک بسته، خیارشور: یک پیمانه، سیب‌زمینی متوسط: 3 عدد، تخم‌مرغ: 3 عدد، نخودفرنگی پخته: نصف پیمانه، ذرت پخته: نصف پیمانه، پیازچه: 10تا 15 شاخه، کالباس ژامبون: 200 گرم،‌ سس مایونز: به میزان لازم، نمک و فلفل: به میزان لازم.

طرز تهیه: سیب‌زمینی‌ها و تخم‌مرغ‌ها را می‌پزیم و خرد می‌کنیم. خیارشور را هم خرد کرده و به سیب‌زمینی‌ها اضافه می‌کنیم. در ظرفی آب ریخته و می‌گذاریم بجوشد. وقتی جوش آمد مقداری نمک در آن ریخته و ماکارونی‌ها را به مدت 15 دقیقه می‌جوشانیم. وقتی که کاملا پخته شد، ماکارونی را در آبکش ریخته و روی آن آب سرد می‌ریزیم. در این مرحله نخودفرنگی و ذرت پخته شده را با ماکارونی‌ها به سیب‌زمینی و تخم‌مرغ اضافه می‌کنیم. کالباس‌ها را هم نگینی خرد کرده و همراه پیازچه‌ها که ریز خرد شده به مواد اضافه می‌کنیم. حالا مقداری سس مایونز به این مواد اضافه کرده و سالاد را خوب هم می‌زنیم تا مواد بخوبی مخلوط شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها