قاچاق سوخت کاهش یافت

افزایش 540 درصدی دستگیری اشرار

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از افزایش 540 درصدی دستگیری اشرار در 9 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در طول 72 ساعت گذشته ماموران مرزبانی 6 تن از اشرار به هلاکت رساندند.
کد خبر: ۳۷۸۱۳۹

به گزارش مهر، امیر سرتیپ دوم احمد گراوند ظهر شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران با اشاره به عملکرد سه روز گذشته فرماندهی مرزبانی گفت: در تاریخ 15 دی‌ماه یکی از واحدهای هنگ مرزی سراوان دو نفر از اشرار را که اقدام به ترور 5 نفر از پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانی کرده بودند به هلاکت رساندند.

وی افزود: همچنین هنگ مرزی میرجاوه نیز در دو عملیات جداگانه در تاریخ 13 دی‌ماه حدود هزار و 810 کیلو مواد مخدر  را کشف و دو نفر از اشرار را به هلاکت رساندند.

سرتیپ گراوند تصریح کرد: بیشتر مواد مخدر کشف شده از این افراد تریاک بوده است.ماموران هنگ مرزی تایباد نیز در سه عملیات حدود 200 کیلو هروئین و تریاک را کشف، دو تن از اشرار را کشته و سه قبضه اسلحه از آنان کشف و ضبط کردند.

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تصریح کرد: در طول 72 ساعت گذشته ماموران مرزبانی 6 تن از اشرار را کشته، دو تن مواد مخدر و بیش از 20 هزار بطر مشروبات الکلی و 48 قبضه انواع کشف و ضبط کردند.

افزایش 540 درصدی دستگیری اشرار

وی با اشاره به آمار عملکرد 9 ماهه فرماندهی مرزبانی گفت: در طول این مدت کشفیات مواد مخدر15 درصد، کشف اسلحه 41 درصد، مشروبات الکلی 83 درصد، سوخت 32 درصد، تجهیزات ماهواره 741 درصد، سیگار 296 درصد و دستگیری اشرار 540 درصد افزایش داشته است.

سرتیپ گراوند گفت: میزان گروگان‌گیری در مرزهای کشور در طول سال جاری با مدت مشابه سال گذشته تفاوتی نداشته است.همچنین در تاریخ 6 دی‌ماه ماموران مرزبانی موفق شدند در مرز زابل سه نفر از عوامل نفاق را شناسایی و دستگیر کنند.

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به کاهش قاچاق با آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: در مرز پاکستان 24 درصد شاهد افزایش قاچاق سوخت بوده‌ایم که این امور نشان دهنده سوددهی بالای قاچاق سوخت برای این افراد علیرغم افزایش قیمت سوخت در کشور هستیم.

وی افزود: در مرز افغانستان قاچاق 54 درصد، مرز ترکیه 77 درصد، مرز عراق 40 درصد، سواحل جنوبی 44 درصد و به طور مجموع در مرزهای کشور قاچاق سوخت 32 درصد کاهش داشته است.

سرتیپ گراوند تصریح کرد:‌ در یک ماهه آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها 454 هزار و 744 لیتر سوخت قاچاق کشف که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 671 هزار و 613 لیتر بوده که این نشان دهنده کاهش 32 درصد قاچاق سوخت در کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها