پرسپولیس ـ سپاهان ،گرمابخش لیگ

پرسپولیس و سپاهان در شرایطی حساس‌ترین دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر را امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند که از یک سو سرخپوشان تحت‌تاثیر قهر کاپیتان خود و در سوی دیگر زردپوشان پس از 31 روز دوری از کوران رقابت‌ها باید به مصاف یکدیگر بروند آن هم در شرایطی که شاگردان علی دایی بیش از هر زمان دیگری برای پیروز شدن در این دیدار حیثیتی انگیزه دارند.
کد خبر: ۳۶۹۵۷۷

جدال حساس این دو تیم در تاریخ 9 ساله لیگ برتر با 6 پیروزی برای سپاهان و 5 برد برای پرسپولیس همراه بوده که البته در دو، سه فصل اخیر حساسیت این بازی به گونه‌ای بوده که محمدرضا ساکت مدیر عامل سپاهان این بازی را داربی ایران توصیف کرده که امسال هم با چاشنی رویارویی امیر قلعه‌نویی و علی دایی همراه است.

علی دایی گرچه دیگر ممنوع‌المصاحبه نیست، اما او به دلیل قهر کریم باقری آن هم در‌ آستانه این بازی حساس خیلی دلگیر بوده و نگران است که مبادا رفتار بزرگ‌تر تیمش عنان کار را از دست او خارج کند.

با این حال دایی همواره ثابت کرده مرد خستگی‌ناپذیر مبارزه است و به‌خوبی هم می‌داند هر گونه لغزش در این دیدار خانگی می‌تواند برای پرسپولیس و خود او هم گران تمام شود ضمن این‌که پرسپولیس امروز در صورت پیروزی مقابل سپاهان و توقف ذوب آهن مقابل نفت، صدرنشین لیگ خواهد شد.

حسین عبدی دستیار دایی درباره این بازی گفت: تیم ما به دنبال برتری مقابل داماش در جام حذفی وضعیت خوبی دارد با این حال شرایط بازی با سپاهان متفاوت است و معتقدم هر تیمی که کمتر اشتباه کند برنده این بازی خواهد شد.امیر قلعه‌نویی هم که در کسوت سرمربی استقلال هیچ گاه مغلوب پرسپولیس نشده در دو دیدار فصل گذشته سپاهان با سرخپوشان هم این رکورد را حفظ کرد.

او در دیدار رفت 3 بر 2 بر پرسپولیس کرانچار چیره شد و در بازی برگشت مقابل دایی و شاگردانش متوقف شد. سرمربی سپاهان درباره این بازی تصریح کرد: با تیم بزرگی که طرفداران پرشمار، مدیریت و کادر فنی خوبی دارد، بازی داریم.

بازی‌های دو تیم همیشه خوب و جذاب از آب درآمده است. اصلا به حواشی که ممکن است درباره بازی این دو تیم مطرح شود، کاری ندارم و تنها امیدوارم شاهد بازی تماشاگرپسندی از سوی هر دو تیم باشیم.وی درباره وضعیت تیمش افزود: تنها دغدغه ما نبود محسن بنگر و امید ابراهیمی به دلیل محرومیت و 2 بازیکن مصدوم است.

البته پزشکان تلاش می‌کنند تا محرم نویدکیا را به این بازی برسانند.قلعه‌نویی با اشاره به 3 بازی عقب افتاده این تیم در لیگ و جام حذفی به دلیل همراهی 3 بازیکنش در تیم امید، اضافه کرد: امسال بزرگ‌ترین مشکلات فوتبالی‌ام در 30 سال اخیر را تجربه کردم. از اول لیگ که با راه‌آهن بازی داشتیم، برخی از بازیکنان را در اختیار نداشتیم و این شرایط تا الان که باید به مصاف پرسپولیس برویم، ادامه داشته است. همیشه وقتی در بالاترین و آماده‌ترین شرایط در بازی‌ها بودیم، بازی‌هایمان به دلایل مختلف تعطیل شده است. بازی نکردن سپاهان کاملا برخلاف میل باطنی ماست.

برنامه بازی‌های امروز:

دوشنبه 8‌/‌9‌/‌89 -ساعت 15

سایپاـ تراکتورسازی، انقلاب کرج، داور: احمد صالحی

راه‌آهن ـ پیکان، اکباتان تهران، داور: سعید مظفری‌زاده

ذوب‌آهن ـ نفت تهران، فولاد شهر اصفهان، داور: اسماعیل آمری

شاهین ـ مس، بهشتی بوشهر، داور: علیرضا فغانی

پرسپولیس ـ سپاهان، آزادی تهران، داور:محسن قهرمانی.

تذکر این نکته لازم است که بنابر گفته عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ ساعت 10 صبح امروز جلسه ای راجع به برگزاری 2 دیدار لیگ در تهران با توجه به آلودگی هوا برگزار شده تادر‌این‌باره تصمیم گیری می شود.

دیگر مربیان چه گفتند؟

منصور ابراهیم‌زاده(سرمربی ذوب‌آهن): بازی سختی را مقابل تیم منسجم نفت در پیش داریم. با پایان لیگ قهرمانان و کنار رفتن از جام حذفی، ما در مرحله گذار هستیم و قطعا چون فقط لیگ را پیش رو داریم برای قهرمانی آن می‌جنگیم.

حسین فرکی(سرمربی نفت تهران):حذف ذوب‌آهن توسط یک تیم دسته اولی، انگیزه آنها را در بازی با ما بیشتر می‌کند، چرا که آنها نمی‌خواهند صدرنشینی در لیگ برتر را هم از دست بدهند، بنابراین ما با تمام توان مقابل حریف قرار می‌گیریم.

مهدی تارتار(سرمربی راه‌آهن): پیکان متحول شده در بازی‌های خانگی‌اش نتایج خوبی گرفت، اما تیم ما هم کاملا آماده‌ است تا در بازی خانگی برابر آنها هر 3 امتیاز را بگیرد.

حمید علیدوستی(سرمربی پیکان): در تمام روزهایی که لیگ تعطیل بود تمرین کردیم و امیدواریم نتایج خوبی در روزهای آینده بگیریم، بنابراین تمام مسابقه‌های پیش رو برای ما حکم فینال را دارد و برای کسب پیروزی به میدان می‌رویم.

حمید استیلی(سرمربی شاهین): اگر همچون بازی‌های گذشته و بویژه 2 دیدار مقابل استقلال خوب ظاهر شویم و در عین حال فرصت‌های گلزنی را هم از دست ندهیم مطمئنا مس محکوم به شکست است.

عبدالصمد مرفاوی(سرمربی مس): حریف سرسختی پیش رو داریم، اما ما در ادامه نتایج خوب خود با هدف کسب 3 امتیاز به بوشهر می‌رویم.

محمد مایلی‌کهن(سرمربی سایپا): گرچه بازی سختی در پیش داریم، اما با همه توان مقابل تراکتورسازی قرار می‌گیریم؛ چرا که ما به دنبال امتیازهای از دست رفته هستیم.

فراز کمالوند(تراکتورسازی): خوشبختانه همه بازیکنان ما در آمادگی مطلوبی به سر می‌برند و در این میان تنها بازیکنی که نمی‌توانم از او استفاده کنم مسعود ابراهیم‌زاده است که به دلیل حضور در گوانگجو، آمادگی خوبی ندارد، بنابراین قصد داریم حداکثر امتیازهای این بازی را کسب کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها