کد خبر: ۳۶۲۸۸۱

ولی اگر این طور است و در انتظار آنها هستید، خودتان را از هم اکنون آماده کنید. اگر بچه‌ها به دنیا بیایند و شما آماده نباشید همه چیز به هم می‌خورد. حتی مادران با تجربه هم ممکن است وقتی دوقلوهای کوچک خود را به خانه می‌آورند، ندانند چگونه باید از آنها نگهداری کنند.

اما نگران نباشید. شما تنها نیستید. صدها پدر و مادر دیگر هستند که دوقلوها، سه قلوها و... را بخوبی بزرگ کرده‌اند. در آمریکا حدود 3 نفر از هر 100 نفر مادر، صاحب فرزندانی دوقلو یا سه قلو می‌شوند.

البته درست است اگر بگوییم دوقلوها باعث شادی و لذت دو برابر خانواده خود می‌شوند، اما دردسر و کار آنها هم به همان نسبت افزایش می‌یابد. پس از همین الان خودتان را آماده کنید.

برنامه‌ریزی کنید

بزرگ کردن یک نوزاد هم به خودی خود سخت است،‌چه رسد به دوقلوها ! پس باید برای زندگی خود برنامه‌ای دقیق داشته باشید و به نوعی فرزندانتان را هم به این برنامه عادت دهید. آنها براحتی به ساعات شیر خوردن و تمیز شدن عادت می‌کنند و این گونه کار شما راحت‌تر خواهد شد؛ بنابراین برنامه‌ریزی را فراموش نکنید. فکر نکنید که الان برای داشتن برنامه زود است، چرا که با به دنیا آمدن آنها شما فرصتی برای برنامه‌ریزی نیز نخواهید داشت.

شما مادران می‌توانید همزمان به هر دو بچه‌ شیر دهید

اگر خود مادر به دوقلوها شیر می‌دهد، می‌تواند این کار را به صورت همزمان انجام دهد. اما این کار به هماهنگی و صبر احتیاج دارد. البته این کار ممکن است برای مادران سخت باشد. به همین دلیل شاید آنها ترجیح دهند که یکی از بچه‌ها را خودشان شیر بدهند درحالی که نوزاد دیگر در آن زمان با شیشه تغذیه می‌کند. در این صورت مادر راحت‌تر می‌تواند به نوزادانش شیر بدهد؛ یکی از بچه‌ها در آغوش مادر است و دیگری روبه‌روی او. این گونه مادر راحت‌تر می‌تواند از تماشای شیر خوردن هر دو کودک لذت ببرد.

دوقلوها همه چیز را با هم شریک می‌شوند‌

دوقلوها درست مانند بقیه خواهرها و برادرها باعث می‌شوند دیگری هم بیمار شود. آنها براحتی باعث انتقال عامل بیماری خواهند شد؛ بنابراین اگر یکی از کودکان به بیماری واگیردار مبتلا شد، بهتر است پدر و مادر آنها را از هم جدا کنند، اگرچه احتمال بروز بیماری را به صفر نرسانده‌ایم، ولی بهتر می‌توانیم آن را کنترل کنیم.

دوقلوها با هم تفاوت هم دارند

تفاوت‌های میان نوزادان را تایید کرده و هیچ وقت آنها را باهم مقایسه نکنید. کودکان نقاط ضعف و قوت خود را دارند و دوقلوها نیز در این زمینه فرقی با دیگران ندارند. به عنوان مثال ممکن است یکی از دوقلوها به هنر علاقه‌مند باشد و دیگری به ورزش، بنابراین بهتر است برای کاهش رقابت و مقایسه، این تفاوت‌ها را میان آنها تشویق و تایید کنیم. بعلاوه بهتر است دوقلوها را برای ساعاتی از هم جدا کنیم. به این معنا که ساعات خاصی را با پدر و مادر بگذرانند و گروه دوستان خود را داشته باشند. این گونه بهتر می‌توانند به صورت مستقل تصمیم‌ بگیرند. به یاد داشته باشیم لازم نیست چون دوقلو هستند تا آخر عمر‌ همیشه ‌ با هم باشند.

با بزرگ شدن بچه‌ها، کار راحت‌تر می‌شود

بزرگ کردن دوقلوها در مواقعی راحت‌تر از سایر بچه‌هاست. یعنی گاهی حتی داشتن دوقلو بهتر از تک قلوست. آنها وقتی باهم هستند، بهتر و راحت‌تر از تک قلوها به خواب می‌روند و طی روز همراهی برای بازی کردن دارند. در حقیقت همیشه یکی هست که با فرزند شما بازی کند بدون این‌که نگران باشید.

در هر صورت چه فرزند شما تک قلو باشد و چه دو قلو یا سه قلو به توجه و نگهداری شما نیاز دارد. شما هم به عنوان پدر و مادر نباید این نیاز کودک را از او دریغ کنید.

منبع: Webmd.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها