استاندار کرمان گفت: اختلافات سیاسی داخلی نباید منافع پسته کرمان و ایران را در خارج از کشور تحت تاثیر قرار دهد؛ زیرا این اتفاق خیانت به مردم و کشور است. به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار افزود: پسته به عنوان یک کالای صادراتی و استراتژیک مهم اگر با اختلافات داخلی همراه شود، درواقع کشاورز، تاجر و همه کشور را متضرر می‌کند، کما این که در صورت وجود اختلاف، عده‌ای از این شکاف و خلأ استفاده می‌کنند تا به نوعی پسته را بخرند و بربایند. اگر اختلافات باعث شود پسته با قیمت واقعی به فروش نرسد و زندگی کشاورز را تحت تاثیر قرار دهد، درواقع خیانت انجام شده است.
کد خبر: ۳۵۲۸۶۳

وی تاکید کرد: با توجه به میزان پسته تولیدی در کرمان و رفسنجان، قیمت این محصول باید در استان کرمان تعیین شود؛ زیرا در آن صورت مدیریت صحیح‌تر و منطقی‌تری اتفاق می‌افتد.

بر این اساس، خرید پسته باید در یک برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت انجام شود و در این ارتباط قرار است تا پایان شهریور ‌100 میلیارد تومان تسهیلات بانک کشاورزی و ‌50 میلیارد تومان تسهیلات بانک توسعه صادرات برای خرید پسته کشاورزان اختصاص یابد.

بعلاوه پرداخت میزان 2 میلیارد تومان معوقه شرکت ملی پسته ایرانیان، از طریق مشارکت در سود و افزایش سهام یا راه‌حل‌های دیگر ممکن است.

همچنین برند یا نام تجاری پسته ایران در جهان باید حفظ شود؛ زیرا اگر جایگاه خود را از دست دهد، نمی‌توانیم براحتی آن جایگاه را در بازارهای جهانی پسته به دست آوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها