پرواز، درها و پرده‌ها، موقعیت کاکودا، سرخط، شر خر، جهنم سبز و گسل عظیم از فیلم‌هایی هستند که امروز و فردا پخش می‌شوند

«نبرد بزرگ» مونیچلی در تلویزیون ایران

در میان فیلم‌هایی که امروز و فردا از تلویزیون پخش می‌شود، نبرد بزرگ ساخته فیلمساز مشهور ایتالیایی، یعنی ماریو مونیچلی نیز دیده می‌شود. فیلمی کمدی که در آن دو بازیگر بزرگ سینمای کمدی ایتالیا ـ آلبرتو سوردی و ویتوریو گاسمن ـ نقش‌آفرینی کرده‌اند.
کد خبر: ۳۳۷۸۱۳

نبرد (جنگ)‌ بزرگ فیلمی جنجالی بود که داستان آن در زمان جنگ جهانی اول می‌گذرد. این فیلم در سال 1960 نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد.

سال گذشته شهرداری ونیز در جشنواره فیلم ونیز با نمایش نسخه بازیابی شده این فیلم از کارگردان آن ـ مونیچلی ـ تقدیر کرد.

مونیچلی با فیلم‌های خود 5 بار در جشنواره کن شرکت کرد که جایزه‌ای برایش به همراه نداشت. او یک بار در جشنواره مسکو و 2 بار در جشنواره سن سباستین حضور داشت که از جشنواره سن سباستین 2 جایزه بهترین کارگردانی دریافت کرد. نبرد بزرگ در سال 1959 برنده شیر طلایی جشنواره ونیز شده است. این فیلم فردا ساعت 45/20 در برنامه سینما 4 نمایش داده می‌شود.

شبکه یک

پرواز ـ امشب ساعت 15‌/‌22

درها و پرده‌ها ـ فردا ساعت 16

به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم سینمایی «پرواز» به کارگردانی یونگ واکیم امشب ساعت 15/22 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

سال 2002 کمیته ملی المپیک درخواست کشور کره را برای میزبانی المپیک زمستانی رد می‌کند. دلیل رد شدن این تقاضا، رسمیت نداشتن ورزش‌های زمستانی در این کشور است. یک مربی اسکی تصمیم می‌گیرد یک تیم اسکی تشکیل دهد و بخت خود را در این زمینه بیازماید. او افرادی را که هر کدام انگیزه‌ای شخصی برای برنده شدن دارند، انتخاب و تمرینات را با آنها آغاز می‌کند.

فیلم سینمایی «پرواز» محصول سال 2009 کره جنوبی است.

عصر فردا ساعت 16 هم این شبکه فیلم تلویزیونی «درها و پرده‌ها» به کارگردانی سیامک کاشف آذر و تهیه‌کنندگی کامران مجیدی را پخش می‌کند.

داستان فیلم تلویزیونی «درها و پرده‌ها» درباره عطا، جوانی حدودا 25 ساله است که برای به دست آوردن پول بیشتر با گرو گذاشتن سند منزل پدری خود پولی تهیه ‌کرده و آن را در یک شرکت سرمایه‌گذاری می‌کند؛ اما خیلی زود متوجه می‌شود که مسوولان این شرکت کلاهبردار هستند.

لیلا زارع، امیر عباسی، رامتین خداپناهی، مهران نائل و زهره صفوی در فیلم تلویزیونی «درها و پرده‌ها» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شبکه 2

موقعیت کاکودا ـ امشب ساعت 30‌/‌23

سرخط ـ فردا ساعت 30‌/‌17

فیلم سینمایی «موقعیت کاکودا» به کارگردانی آلیستر گریئرسون و تهیه‌کنندگی لیزاخان هم امشب ساعت 30/23 از شبکه 2 سیما پخش می‌شود.

در سال‌های جنگ جهانی دوم، گردان 39 ارتش استرالیا در جزیره‌ای به نام «کاکودا» مستقر شده است. آنچه این گروه به آن موظف شده‌اند، انجام برخی کارهای پشتیبانی مانند حمل بار و آماده‌سازی سنگر و مواردی از این دست است. از آنجا که کاکودا دارای موقعیت مناسب و استراتژیک نظامی است، ارتش ژاپن هم تصمیم به پیاده کردن نیروهایش در آنجا می‌گیرد. نیروهای ژاپنی هنگام ورود به جزیره، با اعضای گردان 39 ارتش استرالیا مواجه می‌شوند، حال آن‌که قرار نبوده این گردان در درگیری‌ها شرکت کند. نبرد سخت بین دو گروه درمی‌گیرد ولی در نهایت هیچ‌یک از دو گروه موفقیت قابل توجهی در استفاده از جزیره پیدا نمی‌کنند.

جک فینستر، تراویس مک ماهون و سیمون استون در فیلم سینمایی «موقعیت کاکودا» محصول سال 2006 کشور استرالیا به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم تلویزیونی «سرخط» به کارگردانی بهرام صادقی مزیدی و تهیه‌کنندگی یدالله کریمی و عهدیه زارع هم فردا ساعت 30/17 از شبکه 2 سیما روی آنتن می‌رود.

داستان فیلم تلویزیونی «سرخط» در مورد دو نوجوان به نام‌های آرش و جاوید است که در مدرسه بر سر ریاست گروهی به نام خشن، با هم رقابت دارند. در این میان ورود معلم پرورشی جدیدی به نام صدیقی به مدرسه باعث شدت گرفتن اختلافات آنها می‌شود. صدیقی با اطلاع از خلافکاری‌ها و نزاع آنها و این‌که آرش در گذشته قهرمان مسابقات شنای دانش‌آموزی بوده، سعی دارد او را به کناره‌گیری از این رفتارها و از سرگیری تمرینات شنا ترغیب کند.

علی اوسیوند، نیما رئیسی، زهرا سعیدی، مهدی صباغی، قربان نجفی و نسیم ادبی در فیلم تلویزیونی «سرخط» بازی کرده‌اند.

شبکه 3

شرخر ـ امشب ساعت 15‌/‌20

جهنم سبز ـ فردا ساعت 30‌/‌11

شبکه 3 سیما هم امشب ساعت 15‌/‌20 فیلم سینمایی «شرخر» به کارگردانی سوراب رکابرا را پخش خواهد کرد.

در خلاصه داستان فیلم آمده: بعضی از افرادی که وام از بانک می‌گیرند، اقساط خود را نمی‌پردازند، مردی با قراردادی نانوشته از سوی بانک استخدام می‌شود تا اقساط را وصول کند. پس از مدتی مرد که حال و روز بدهکاران را می‌بیند، کار خود را رها کرده و به بدهکاران کمک می‌کند تا اقساط را بپردازند.

سانجی دات در فیلم سینمایی «شرخر» محصول سال 2008 کشور هند بازی کرده است.

صبح جمعه ساعت 30/11 هم فیلم تلویزیونی «جهنم‌سبز» از این شبکه پخش می‌شود. حیدر، شکاربان پیر جنگل نسبت به رویارویی مردی با یک خرس در جنگل مشکوک می‌شود؛ اما تحقیقات او به دنبال شکارچیان متخلف، با کشته شدنش توسط آنها ناتمام می‌ماند. الیاس، داماد حیدر رد او را می‌گیرد و درمی‌یابد که زندی، رئیس شکاربانی نیز با شکارچیان که مشغول جمع‌آوری حیوانات برای ارسال آنها به خارج از کشور هستند، همدست است. جعفر دهقان، کامران باختر، رضا طوفان و لیلا بوشهری در این فیلم به کارگردانی اسماعیل براری نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه 4

ماجرای پینوکیو ـ امروز ساعت 40‌/‌15

نبرد بزرگ ـ فردا ساعت 45‌/‌20

فیلم سینمایی «ماجرای پینوکیو» امروز ساعت 40/15 از شبکه 4 سیما روی آنتن می‌رود.

فیلم سینمایی«ماجرای پینوکیو» داستان شناخته شده عروسک چوبی پینوکیو است که توسط پیرمردی به نام ژپتو از یک تکه چوب تراشیده می‌شود. فرشته مهربان و خوش‌قلبی دورادور مراقب اوست و تلاش می‌کند رسم مهربانی را به او یاد بدهد. پینوکیو به خاطر کارهای بدی که انجام می‌دهد، دچار دردسرهای فراوانی می‌شود. او نهایتا به خانه بازمی‌گردد و به دلیل کمک به پدرش مورد بخشش قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «ماجراهای پینوکیو» محصول مشترک کشورهای ایتالیا، فرانسه و آلمان در سال 1972ساخته شده است.

فیلم سینمایی «نبرد بزرگ» به کارگردانی ماریو مونیچلی محصول سال 1959 کشورهای ایتالیا و فرانسه، فردا ساعت 45/ 20 در قالب برنامه «سینما 4» از شبکه 4 سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی ویتوریو گاسمن و آلبرتو سوردی می‌بینیم: در آستانه جنگ جهانی اول یک سرباز به نام جیوانی سعی می‌کند از جنگی که فکر می‌کند بیهوده بوده و هیچ ربطی به او ندارد، فرار کند. جنگ بین ایتالیا و اتریش و مجارستان در حال گسترش است و او به یک سرباز شیاد به نام ارسطو رشوه می‌دهد که به نوعی او را از خدمت معاف کند.

شبکه تهران

دزد خبیث ـ 40 دقیقه بامداد فردا

گسل عظیم ـ فردا ساعت 30‌/‌14

فیلم سینمایی «دزد خبیث» به کارگردانی آلبرت دوپونتل 40 دقیقه بامداد فردا از شبکه تهران پخش می‌شود.

خانم توما، پیرزنی ساده و مهربان است که مدتی بر این باور بوده که خداوند او را نیامرزیده است؛ چراکه با تمام پیشامدهای بدی که برای او اتفاق افتاده، تاکنون نمرده است.

فیلم سینمایی «دزد خبیث» محصول سال 2009 کشور فرانسه در ژانر کمدی است.

فیلم سینمایی «گسل عظیم» به کارگردانی دیوید مایکل لات هم فردا ساعت 30‌/‌14 از شبکه تهران سیما پخش می‌شود.

در کوهستان بلک ریور در غرب ویرجینیا، یک سلسله انفجار به سرپرستی مردی به نام بومر انجام می‌شود که آغازکننده یک گسل عظیم در پوسته زمین است که به سمت واشنگتن‌دی‌سی حرکت می‌کند؛ جایی که دکتر امی در حضور شوهر و دخترش درباره پیش‌بینی زلزله سخنرانی می‌کند. زمین‌لرزه ناشی از گسل، جلسه را برهم می‌زند و از دکتر امی خواسته می‌شود که به محل حادثه برود. او با هلی‌کوپتر به آنجا می‌رود و به طور اتفاقی بومر را که زیر خاک داخل ماشینش مدفون شده، نجات می‌دهد.

برایتنی مورفی، اریک لاسالی، بروس داویسون و جاستین هارتلی در فیلم سینمایی «گسل عظیم» محصول سال 2009 کشورهای آمریکا و کانادا در ژانر ملودرام، حادثه‌ای، اکشن، علمی و تخیلی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها