منابع افغان خبر دادند:

مرگ بن‌لادن در افغانستان

منابع افغان اعلام کردند: رهبر القاعده در دسامبر سال 2007 در پی بیماری کلیه در کوههای تورابورا در افغانستان جان باخته است.
کد خبر: ۳۳۷۴۹۹

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه عربستانی الوطن، منابع آگاه افغان اظهار داشتند: اسامه بن لادن، رهبر تشکیلات القاعده که از سال 2004 با یک کلیه به سر می‌برد، اواخر دسامبر 2007 در شرق افغانستان مرد.

این منابع اعلام کردند: آمریکا از مرگ بن لادن آگاه است، از این رو کارشناسانی آمریکایی، فیلم‌ها و نوارهای صوتی از وی آماده و با هدف دستیابی به اهداف ویژه خود در منطقه منتشر می‌کنند.

این منابع جزئیاتی بیشتر در این خصوص بیان نداشتند.

لئون پانتا، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، یکشنبه گذشته گفته بود: سالها است که آمریکایی‌ها اطلات خوبی درباره مکان حضور بن لادن ندارند. هرچند معتقدند وی در پاکستان به سر می‌برد.

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نیز به نقل از یک مقام ارشد دستگاه اطلاعاتی آمریکا نوشت: نشانه‌های فراوانی درباره مرگ اسامه بن‌ لادن وجود دارد.

دو مقام مسوول، یکی در دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و دیگری از آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) آمریکا بر نبود اطلاعات در این باره تاکید و اشاره کردند: نشانه‌های فراوانی مبنی بر احتمال مرگ رهبر القاعده وجود دارد.

این دو مسئول که خواستند نامشان فاش نشود، برای نخستین بار از دستگیری گروهی از نیروهای امنیتی شخصی بن لادن خبر دادند که در پایگاه گوانتانامو در کوبا به سر می‌برند و از آنان بازجویی می‌شود.

یک مقام مسئول در سازمان سیا نیز با اشاره به عدم صدور هرگونه فتوی از سوی بن لادن یا عدم حضورش در رسانه‌ها، اعلام کرد: هیچ مانعی برای ضبط نوار ویدئویی از سوی وی وجود ندارد و این امری شگفت آور است. می‌توان فکر کرد وی مایل است خود را به عنوان یک مسوول و اینکه در قید حیات است به ما و جهان نشان دهد و این کار را نمی‌کند؟ با این حال سخنگوی وی گفته بن لادن به زودی خود را نشان خواهد داد و ما منتظر هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها