هندی‌ها به خوردن غذاهای تند و پرچاشنی معروف هستند، آیا هیچ وقت تصور کرده‌اید که این چاشنی‌ها می‌توانند غیر از طعم بخشیدن به غذا، مزیت دیگری نیز داشته باشند؟ به گزارش ایسنا، چاشنی علاوه بر این‌که طعم مطبوع و دلچسبی را به غذای شما می‌دهند در عین حال مزایای پزشکی متنوعی نیز دارند و برای انسان مفید هستند.
کد خبر: ۳۳۵۰۸۹

چاشنی‌ها قرن‌هاست که به دلیل برخورداری از مزایای درمانی و خواص پزشکی استفاده می‌شوند و محققان هنوز به مطالعات خود برای بررسی خواص شفابخش آنها ادامه می‌دهند. در این نوشته به چند نمونه از این چاشنی‌های مفید و خواص درمانی آنها اشاره می‌شود:

پودر فلفل: این چاشنی درد مفاصل را تسکین می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد؛ کاپسایسین موجود در فلفل تند دارای خاصیت ضدالتهابی است که می‌تواند در تسکین و کاهش تورم و دردهای ناشی از آرتریت مفید باشد.

دارچین: این چاشنی از بدن در برابر بیماری دیابت نوع دوم و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. بر اساس مطالعات؛ مصرف حدود نصف قاشق چایخوری دارچین گلوکز خون، کلسترول و میزان چربی تری گلیسیرید را پایین می‌آورد.

پودر سیر: سلامت قلب شما را بهبود می‌بخشد. مصرف پودر سیر می‌تواند مقدار کلسترول و تری گلیسیرید را به طور متوسط تا 10 درصد کاهش دهد.

میخک: روغن میخک برای تسکین دندان درد شناخته شده است و بعنوان یک دهان شویه فوق‌العاده عالی، قابل استفاده است. ماده اصلی این روغن «اوگنول» است که خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند به کاهش سفتی و درد در عارضه آرتریت یا التهاب مفاصل کمک کند.

زنجبیل: این چاشنی نیز حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها است و برای حفاظت از بدن در برابر بیماری‌ها مفید است. زنجبیل اسپاسم‌ها را تسکین داده و نفخ دستگاه گوارشی را کاهش می‌دهد. همچنین درمان فوق‌العاده خوبی برای حالت تهوع مربوط به بیماری مسافرت یا بارداری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها