رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران از ابداع یک شیوه درمانی نوین جراحی قرنیه چشم خبر داد و گفت: جراحی قرنیه با روش (ویک) صدمات احتمالی به استروما (لایه وسطی قرنیه) را حین عمل لازک و پی‌آر‌کی کاهش داده و سرعت عمل را افزایش می‌دهد. دکتر پرویز زرین‌بخش با بیان این‌که در روش ویک، چشم بیماران معمولا بعد از عمل آرام‌تر بوده و پوسته سطحی قرنیه (اپی‌تلیوم) سریع‌تر جوش می‌خورد، افزود: در روش‌های دیگر جراحی قرنیه از وسایل فلزی استفاده می‌شود که سخت و تیز هستند و احتمال خراش لایه میانی (استروما) وجود دارد، همچنین زمان عمل به وسیله این ابزارهای جراحی به دلیل دقت جراح در برداشتن پوسته سطحی قرنیه طولانی‌تر می‌شود.
کد خبر: ۳۳۳۳۷۵

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر وسایل تشخیصی مدرن و دستگاه‌های مجهز باعث شده است تا نتایج جراحی نزدیک‌بینی به طور چشمگیری بهبود یافته، احتمال خطا و عوارض ناشی از اعمال جراحی به شدت کاهش یابد.

دکتر زرین‌بخش افزود: با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در جراحی‌های عیوب انکساری چشم، هنوز کسانی که قوز قرنیه دارند یا قرنیه آنها نازک است و نیز کسانی که نمره چشم‌شان متغیر است، گزینه‌های مناسبی برای این اعمال جراحی نیستند.

دکتر زرین‌بخش با اشاره به این‌که تمامی جراحی‌های چشم در داخل کشور و با تجهیزات استاندارد در حد کشورهای پیشرفته انجام می‌شود، تصریح کرد: تبحر چشم‌پزشکان ایرانی در کنار مناسب بودن هزینه‌های درمان جراحی چشم در ایران سبب شده نه‌تنها به اعزام هموطنان به خارج از کشور به منظور اعمال جراحی چشم نیازی نباشد که بسیاری از ایرانیان خارج از کشور و در موارد متعددی افراد غیرایرانی از خارج کشور برای اعمال جراحی چشم به ایران سفر کنند.

به گفته وی، تعداد زیادی از این افراد را ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل می‌دهند که قادرند با قیمتی حدود یک‌سوم کشورشان، اعمال جراحی چشم را در ایران با کیفیتی مشابه و در مواردی بهتر انجام دهند که این امر همسو با سیاست‌های توریسم‌درمانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها