شهردار تهران از ابلاغ مصوبه شورای شهر برای اداره کردن بخشی از اماکن ورزشی، فرهنگی و هنری و اجتماعی محلات توسط هیئت امنا و مدیر محله در مناطق 22 گانه خبر داد و گفت: مدیریت شهر به مردم سپرده می شود.
کد خبر: ۳۲۳۱۸۸

به گزارش مهر، دکتر محمد باقر قالیباف در همایش فصلی مدیران شهرداری تهران که روز گذشته با حضور آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، دکتر محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان و مهندس چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال 1389 به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف از سوی مقام معظم رهبری گفت: با انجام خیلی از کارها می توانیم این خواسته به حق مقام معظم رهبری و مردم را تحقق بخشیم.
شهردار تهران تحقق نیافتن دو عنصر پیشرفت و عدالت را از علل عمده ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و حکومت ها یا حاکمیت ها دانست و اظهار داشت: اگر در مجموعه ای پیشرفت و عدالت اتفاق بیفتد این جامعه روز به روز انسجام بیشتری پیدا می کند.
 
وی با بیان اینکه شعار اصلاح الگوی مصرف باید تداوم یابد و در زندگی ما ساری و جاری شود گفت: اصلاح الگوی مصرف می خواهد به یکی از رویکردهای حوزه عدالت توجه کند. امسال هم موضوع همت و کار مضاعف تکیه بر پیشرفت دارد.
 
شهردار تهران در ادامه گفت: بر این باورم که در دهه چهارم انقلاب هر فرد باید شعار همت مضاعف و کار مضاعف و همچنین اصلاح الگوی مصرف را در حوزه کاری خود تحقق بخشد.
 
قالیباف افزود: تحقق این دو شعار در این دهه می تواند ما را به پیشرفت و عدالت نزدیک تر کند تا تلاش کنیم سند چشم انداز که سند بالادستی ما است را محقق کنیم.
 
قالیباف با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با برنامه ریزی دقیق و همت و تلاش بیشتر بتوان این شعارها را تحقق داد گفت: برای این کار می توانیم در حوزه بهره وری، تدبیری بیاندیشیم و اثربخشی در کار را هدف قرار دهیم.
 
شهردار تهران در ادامه سخنان خود از ابلاغ مصوبه شورای شهر برای اداره کردن بخشی از اماکن ورزشی، فرهنگی و هنری و اجتماعی محلات توسط هیئت امنا و مدیر محله در مناطق 22 گانه خبر داد.
 
قالیباف ادامه داد: در این طرح که ابتدا به صورت آزمایشی اجرا می شود به منظور شناخت نقاط ضعف و قوت در مرحله نخست محلات یک ناحیه در هر منطقه از مناطق 22 گانه شهرداری تهران توسط ستاد راهبری منطقه بر اساس ضوابط و شرایط لازم از جمله داشتن سرای محله انتخاب می شود.
 
وی افزود: پس از دریافت و بررسی گزارش مرحله اول توسط ستاد راهبری و رفع اشکالات و نواقص احتمالی، اجرای این دستور العمل تا پایان سال 1389 به سایر محلات تعمیم داده می شود.
 
قالیباف در خصوص هیئت امنا محله توضیح داد: این کمیته شامل اعضای اصلی شورایاری محله (7 نفر)، 2 نفر از مسئولان کار گروه های تخصصی مردمی به انتخاب شورا یاری ها، یک نفر نماینده سازمان دولتی یا عمومی که به شهروندان محله خدمت رسانی می کند، نماینده شهرداری تهران به انتخاب شهردار ناحیه و نمایندگان داوطلب دو سازمان مردمی محلی است. این در حالی است که دبیر شورای عالی محله رئیس هیئت امنا محله است.
 
وی انتخاب مدیر محله و بازرس را از جمله وظایف و اختیارات هیئت امنا محله دانست و ادامه داد: مدیر محله به این ترتیب انتخاب می شود که هیئت امنا برای اجرای امور محوله، فردی را از بین دو نفر صاحب تخصص و دارای تجربه لازم اجرایی با حداقل سطح تحصیلات کارشناسی که توسط شهردار ناحیه معرفی می شود انتخاب می کنند.
 
به گفته شهردار تهران مدیر محله برای دو سال با حکم رئیس هیئت امنا منصوب می شود و انتخاب مجدد مدیر محله با تائید هیئت امنا و شهردار ناحیه بلامانع و بر اساس دستور العمل وی مسئولیت اجرای وظایف محوله به هیئت امنا را بر عهده دارد. در ضمن مدیر محله نمی تواند کارمند دولت یا شهرداری باشد.
 
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش در جمع مدیران شهری افزود: امسال باید بهره وری، کیفیت، کوچک سازی، هوشمند سازی، رضایت مندی، اجرای برنامه ها و کار میدانی را شاخص ارزیابی ها قرار دهیم.
 
وی یکی از اهداف سال جاری شهرداری تهران را بحث حمل و نقل عمومی در حوزه مترو، اتوبوس رانی با تاکید بر خطوط تند رو و همچنین سازمان تاکسی رانی دانست و تصریح کرد: در پایان سال مردم باید کاملاً حس کنند سیستم و مجموعه مدیریت شهری در این حوزه به سمت جلو رو به حرکت است زیرا امسال دولت گام سنگینی را در راستای اصلاح یارانه ها بر می دارد و باید همه تلاش کنیم فشار کمتری به مردم وارد شود. در کلانشهری مثل تهران برای بهبود شرایط نیازمند این هستیم که هم به کمک دولت برویم و هم به کمک مردم.
 
قالیباف اضافه کرد: موضوع حمل و نقل عمومی از یک سو چالش شهرداری و برخی حوزه هاست و از سوی دیگر نیاز مردم است. اما باید به این نکته توجه داشت اگر قیمت بنزین و گازوئیل آزاد شود خیلی از هزینه ها بالا می رود و طبیعتاً مردم گرایش به حمل و نقل عمومی پیدا می کنند که از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است.
 
وی خاطر نشان کرد: در بحث هوشمندسازی حرکت خوبی در سطح شهر انجام شده ولی باید همت بیشتر شود و سرعت کار افزایش یابد، ضمن اینکه در کوچک سازی نیز باید این کار را جدی تر دنبال کنیم و میدانی تر شویم. همچنین باید از تمرکزگرایی دست برداشته و به سمت تمرکززدایی برویم.
 
وی در ادامه با تاکید بر بخش سرمایه گذاری خواستار توجه جدی تر به مباحثی از جمله ورزش همگانی، سلامت و بهداشت شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه تمام پروژه های نیمه تمام باید در اولویت باشند بر کار میدانی مدیران و همچنین تحقق درآمدهای شهرداری تاکید کرد.
 
وی در پایان خواستار توجه هر چه بیشتر به بحث حقوق پرسنل به خصوص کارگران زحمت کش شد و گفت: همه کارگران چه آنها که با شهرداری قرارداد دارند و چه آنها که با پیمانکاران باید در بانک شهر حساب داشته باشند و در روز 27 هر ماه حقوق آنها به حسابشان واریز شود و اجازه نمی دهیم هیچ پیمانکاری در شهرداری حقوق کارگری را تضییع کند.
 
شهردار تهران گفت: بر این باورم که در دهه چهارم انقلاب هر فرد در حوزه کاری خود باید شعار همت مضاعف و کار مضاعف و همچنین اصلاح الگوی مصرف را تحقق بخشد و تحقق این دو شعار می تواند ما را به پیشرفت و عدالت نزدیک تر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها