وقتی بوی عیدی و بوی کاغذ رنگی در هوا پخش باشد و روز‌های زمستان به آخر خط رسیده باشند، معلوم است که هیچ آهنگی به اندازه شنیدن آهنگ زنده‌یاد فرهاد در آلبوم وحدت نمی‌چسبد؛ آهنگی که هر سال همین وقت‌ها بهترین زمان برای شنیدن دوباره آن است.
کد خبر: ۳۱۶۵۷۰

«بوی عیدی بوی توپ بوی کاغذ رنگی/بوی تند ماهی دودی وسط سفره نو/ بوی یاس جانماز ترمه مادربزرگ/ با اینا زمستون و سر می‌کنم/ با اینا خستگیم و در می‌کنم»

حالا اگر سراغ پیشنهاد جدیدتری می‌گردید، می‌توانید یکی دیگر از آهنگ‌های خاطره‌انگیز چند سال اخیر را این روز‌ها گوش کنید؛ آهنگی که 2 هنرمند آن را خوانده‌اند؛ یکی زنده‌یاد ناصر عبدالهی و دیگری تورج شعبانخانی، آهنگساز و خواننده.

شعر این آهنگ هم البته سروده شاعر جنوبی محمدعلی بهمنی است. این شعر خیلی خوب روی آهنگی که تورج شعبانخانی ساخته، نشسته و می‌تواند این روز‌ها همراه ما باشد.

«بهار بهار...صدا همون صدا بود/ صدای شاخه‌ها و ریشه‌ها بود/ بهار بهار چه اسم آشنایی/ صدات میاد اما خودت کجایی؟/ وابکنیم پنجره‌ها رو یا نه؟/ تازه کنیم خاطره‌ها رو یا نه؟/ بهار اومد لباس نو تنم کرد/ تازه‌تر از فصل شکفتنم کرد/ بهار اومد با یه بغل جوونه/ عیدو آوورد از تو کوچه تو خونه/ حیاط ما یه غربیل/ باغچه ما یه گلدون/ خونه ما همیشه/ منتظر یه مهمون»

از پیشنهاد تک‌آهنگ‌ها که بگذریم، می‌رسیم به پیشنهاد آلبوم، این روز‌ها آلبوم‌های زیادی روانه بازار شده‌اند؛ اما ما می‌خواهیم این هفته بدون هیچ توضیح اضافه‌ای، آلبومی را معرفی کنیم که چند ماه پیش روانه بازار شد.

این آلبوم ترانه‌های جنوب نام دارد و خواننده آن سهیل نفیسی است؛ همان خواننده‌ای که پیش از این آلبوم «ری را» را با صدایش شنیده بودیم. در این آلبوم منصفی به سراغ ترانه‌های دوستش مرحوم ابراهیم منصفی رفته و آنها را تنظیم مجدد کرده و خوانده است. اشعار این آلبوم با لهجه بندری سروده شده‌اند و اگر قبل از این هم پیشنهادش را شنیده‌اید، این روز‌ها می‌توانید آن را گوش کنید و لذت برید؛ اما کماکان پیشنهاد اصلی ما همان دو آهنگ اول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها