مدیرعامل شرکت نمایشگاه های میراث فرهنگی و گردشگری از حضور ایران در چهل و چهارمین دوره نمایشگاه گردشگری ITB2010 در مرکز نمایشگاهی آلمان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۵۸۳۲

به گزارش ایرنا، "محمدحسین برزین" با بیان این خبر اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور بیش از 180 کشور جهان از 19 تا 23 اسفندماه جاری در مرکز نمایشگاهی MESSE BERLIN برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ایران نیز در غرفه ای به مساحت 290 مترمربع در این نمایشگاه حضور می یابد، افزود: غرفه ایران با الهام از نمادهای تمدنی و تاریخی دروازه ملل و سرستون های تخت جمشید و سردر مساجد ایرانی از قبیل مسجد جامع یزد به مثابه نمادهای مذهبی ساخته شده است.

برزین توضیح داد: در این نمایشگاه 18 دفتر مسافرتی، هتل و دیگر اصناف وابسته به صنعت گردشگری در کنار مناطق آزاد همچون منطقه آزاد اروند، انزلی و قشم جاذبه های ایران را به نمایش می گذارند و به معرفی فرهنگ و تمدن ایران خواهند پرداخت.

وی با اشاره به جایگاه تبلیغات و نمایشگاه‌های بین المللی در توسعه گردشگری ورودی گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از سوی پلیس مهاجرت و اتباع خارجی ناجا، تعداد کل گردشگران خارجی ورودی به کشور، در 11 ماه گذشته، برابر دو میلیون و 60 هزار نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9/4 درصد رشد داشته است.

برزین افزود: امیدواریم با حضور هدفمند در بازارهای جهان و نمایشگاه های بزرگ صنعت گردشگری، تعامل ایران با مگاتورها و دست‌اندرکاران گردشگری بین المللی افزایش یافته و اهداف مندرج در چشم انداز 20 ساله گردشگری کشور زودتر از موعد مقرر، محقق شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه برلین از پوشش خبری جامع و فراگیر در سطح داخلی و بین‌المللی برخوردار است و وزیران گردشگری بیشتر کشورها در راستای بهبود صنعت گردشگری کشورشان در برلین حضور دارند، گفت: آلمان یکی از بازارهای هدف مهم برای صنعت گردشگری ایران است و با توجه به بازدید سالانه بیش از 180 هزار نفر از نمایشگاه برلین، انتظار می رود با حضور کشورمان، تحولات مثبتی در افزایش ورود گردشگران آلمانی و کشورهای حاضر در ITB به ایران آغاز شود.

برزین با اشاره به اینکه نمایشگاه برلین را باید شاخص بورس گردشگری دنیا به شمار آورد، افزود: نمایشگاه ITB برلین به عنوان بزرگترین و مهمترین نمایشگاه تخصصی صنعت گردشگری در سطح دنیا برای فعالان این صنعت بشمار می رود و امسال چهل و چهارمین دوره نمایشگاه ITB با حضور مجموعه کامل و متنوعی از مقاصد مختلف گردشگری، تور اپراتورها، سیستم های رزرواسیون هتل، شرکت های حمل و نقل، هتل ها، موسسات بین المللی گردشگری، ادارات راهنمایی جهانگردان و دیگر اصناف مرتبط با گردشگری برگزار می شود.

به گفته وی، نمایشگاه امسال در کنار رویدادها و سخنرانان سطح اول خود، مسایلی از قبیل تاثیر بحران مالی و اقتصادی بر صنعت گردشگری، تغییرات زیربنایی جوامع و دگرگونی‌های الگوی مسافرتی را نیز مورد بررسی قرار می دهد به گونه ای که در نمایشگاه ITB امسال، بیش از200 سخنران و میهمان ویژه در زمینه‌های علمی و سیاسی و با تجربه عملی، عناوین و مباحث خود را درخصوص آینده صنعت گردشگری و مسافرت درقالب 100 برنامه ارایه خواهند داد.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB بزرگترین بازار همایش های گردشگری، ‌گرایش ها و ابداعات نوین و فرصت های منحصر به فرد برای پیشگامان صنعت گردشگری جهان محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، در چهل و دومین نمایشگاه ITB 2008 ، سازمان ها و انجمن‌های گردشگری، موسسات و مراکز درمانی و بهداشتی، اقامتگاه ها و هتل ها، آژانس های مسافرتی، تور اپراتورها، شرکت های حمل و نقل از قبیل خطوط هواپیمایی، راه آهن، خطوط کشتیرانی، کمپانی های ماشین کرایه، شرکت های تجاری، رسانه ها شامل روزنامه نگاران، نشریات تجاری، ایستگاه های رادیویی، تلویزیونی، ناشرین و موزه داران حضور خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها