تاکه‌شی اوکادا،‌ سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن در ادامه اظهارات عجیب و غریبش مدعی شده که تعداد قابل توجهی از شاگردانش مثل خود او معتقدند این تیم می‌تواند در جام‌جهانی 2010 تا مرحله نیمه‌نهایی پیش بتازد. اوکادا که حتی پس از قرعه‌کشی مرحله نهایی این مسابقه‌ها و همگروه شدن ژاپنی‌ها با تیم‌هایی توانمند چون هلند، کامرون و دانمارک حرف‌های خود را تعدیل نکرده و همچنان از هدف باور نکردنی فوق می‌گوید، اظهار می‌کند: وقتی دیدم تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی ژاپن مثل من می‌اندیشند و امید و هدفی چون من دارند، متحیر شدم. نمی‌‌توانم رقم دقیقی را در این خصوص ارائه کنم، زیرا احساسات بازیکنان چیزی متغیر است و یک روز سرشار از امیدواری‌اند و روزی دیگر آرام و کم‌حرف، ولی چون با آنها به طور مستمر در تماس هستم می‌‌توانم بگویم چیزی بین 10 تا 15 نفر از آنان مثل من فکر می‌کنند.
کد خبر: ۳۰۹۸۰۲

اوکادا این وعده را ابتدا حدود 5 ماه پیش و اندکی بعد از قطعیت صعود ژاپن به مرحله نهایی جام‌جهانی نوزدهم بیان داشت و با این که تصور می‌شد پس از انجام قرعه‌کشی مرحله نهایی جام و مشخص شدن رقبای فوق حرف‌هایش را تغییر می‌دهد، وی چنین نکرده است. این اظهارات حتی در خود ژاپن با مخالفت مواجه شده و یک نوع بلندپروازی غیرمنطقی و جاه‌طلبی مبتنی بر مسائلی غیرحقیقی توصیف شده است، زیرا از وقتی اوکادا در نخستین مقطع مربیگری‌اش در سال 1998 ژاپن را برای اولین‌بار به مرحله نهایی جام‌های جهانی رساند، این تیم هرگز در یک مسابقه مرحله نهایی این جام در خارج از خاک خود پیروز نشده و 2 بردش به سال 2002 که سبب شد به یک‌هشتم نهایی راه یابد، در خاک خود ژاپن (میزبان مشترک آن جام)‌ به ثبت رسید.

کارشناسان فوتبال ژاپن معتقدند با این وضع اگر تیم ملی کشورشان بتواند در گروه خود در جام‌جهانی 2010 حتی یک امتیاز هم بگیرد کار مهمی انجام داده است. در جام‌جهانی قبلی (2006 آلمان)‌ هم ژاپن فقط یک امتیاز گرفت. این تیم با کرواسی مساوی کرد، اما به برزیل و استرالیا باخت و طبعا از گروهش بالا نرفت. اوکادا که اواخر سال 2007 و پس از بیماری شدید ایویکا اوسیم، سرمربی بوسنیایی سابق تیم ملی ژاپن اداره این تیم را از نو و برای دومین بار در عمرش در دست گرفت، می‌گوید: حتی نویسندگان سایت اینترنتی فیفا با او تماس گرفته و از او درباره دلایل اطمینان بیش از حد وی به کسب نتایجی عالی در جام‌جهانی 2010 و صعود تا مرحله نیمه‌نهایی پرس و جو کرده‌اند و این مربی 53 ساله عینکی به آنها گفته است: «برآورد تمامی امور و بررسی همه جوانب قضیه، این نکته را به من گوشزد کرده است. ماه سپتامبر (شهریور)‌ گذشته که سفری به هلند داشتیم، این مساله را حس کردم و آنجا دیدم که هر کاری برای ما امکان‌پذیر است و توان ذاتی تیمم را در سطحی بالا دیدم. آن سفر و مسابقه‌هایی که در آنجا داشتیم مرا به باور امروزم رساند.

ملی‌پوشان فوتبال ژاپن و به روایتی سامورایی‌های آبی (اشاره به رنگ پیراهن‌شان)‌ در آن سفر در اولین بازی که تاکنون با تیم ملی هلند انجام داده‌اند تا دقیقه 72 این حریف فنی اروپایی را که در جدیدترین جدول فیفا سوم جهان بود با تساوی بدون گل متوقف کرده بودند و فقط از این لحظه به بعد بود که 3 گل خوردند و مسابقه را واگذار کردند.

منبع: Asian News / ژانویه 2010

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها