12 بازی و تنها 2 برد؛ بی‌شک همین آمار جمع و جور و البته دور از انتظار نیز حکایت از شرایط برزخی استقلال و سرمربی این تیم ، صمد مرفاوی دارد.
کد خبر: ۳۰۵۴۵۲

 استقلالی که مدیرعاملش با وارد کردن شوک به تیمش موافق نیست و می‌خواهد با همین وضعیت به کار خود تا پایان فصل ادامه دهد.

امیررضا واعظی آشتیانی که می‌خواهد در پایان این فصل نامش را به عنوان اولین مدیرعامل بامرام و بامعرفتی ثبت کند که چون کوه پشت سرمربی تیمش ایستاده است؛ هرچند تصریح دارد در پایان این فصل و با وجود از دست دادن قهرمانی، استقلال قهرمان فوتبال پاک خواهد بود؛ اما به هر حال او دیروز در ورزشگاه آزادی با حملات شعاری عده‌ای از هواداران آبی مواجه شد که صبر و طاقت از کف داده‌اند و نمی‌خواهند بپذیرند که تیمشان به شکستی دیگر تن دردهد؛ هرچند البته از بابت نتیجه نگرفتن استقلال، باید به هواداران حق داد که ناراحت باشند و این را نیز باید به حساب تعصبشان گذاشت که در لحظاتی احساسی عمل کرده و مدیرعامل، سرمربی و بازیکنان تیمشان را به کم‌کاری متهم کنند اما یقینا از هواداران اردوگاه آبی انتظار بیشتری می‌رود و باید از آنان پرسید این‌که از دقیقه 60 بنای ناسازگاری با تیمشان را گذاشته و یکریز علیه مربی و بازیکن شعار می‌دهند، می‌خواهند چه چیزی را ثابت کنند؟ آیا فکر نمی‌کنند با این جبهه‌گیری، روی اعصاب بازیکنان درون زمین رژه رفته و اجازه نخواهند داد آنان فوتبال معمولشان را به معرض تماشا بگذارند؟

بی‌شک فوتبال بالا و پایین زیاد دارد و نباید صرف عقب بودن یک گل، بازی را تمام شده دانست؛ حتی تا آخرین لحظات وقت اضافه. دیروز استقلال در چنین شرایطی صاحب گل تساوی شد تا مشخص شود اگر هواداران قدری مهربانانه‌تر با سرمربی و بازیکنان تیمشان رفتار می‌کردند، چه‌بسا یکی از چندین موقعیت گلزنی استقلال درون دروازه می‌چرخید تا کار به ثانیه‌های وقت اضافی کشیده نشود.

همان‌طور که ابتدا نیز تاکید شد، نتایج 12 هفته اخیر برای تیم استقلال با این استعداد و موجودیت، عملکرد ضعیف و غیر قابل دفاعی است؛ اما به هر حال اگر برون‌رفت تیم از چنین وضعیتی را دنبال کرده و می‌خواهیم به وضعیت آبی‌ها سروسامان دهیم، باید اجازه دهیم مسوولان باشگاه با چاره‌جویی لازم، استقلال را متحول کنند.

تیمی که انصافا بد بازی نمی‌کند؛ اما به نوعی دچار بدشانسی، ایست ناخواسته و فشارهای خارجی و جانبی شده است تا در فصلی که لیگ بسیار فشرده دنبال می‌شود، استقلال نیز آن تیم ابتدای فصل نباشد. یقینا هر مشکلی راه‌حلی دارد، منتها این راه‌حل‌ها نباید با شانتاژ و بی‌حرمتی از روی سکوها همراه شود.

مساله‌ای که می‌توان به نوعی اسم آن را خودزنی آبی‌ها گذاشت و یقین داشت که در چنین شرایطی، تصمیم‌گیری‌ها درست و اصولی نخواهد بود.


حجت‌الله اکبرآبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها