گردشگری ترکمنستان با پایان یافتن ساخت مجتمعی گردشگری در سواحل دریای خزر متحول می‌شود.
کد خبر: ۲۹۹۶۳۲

به گزارش ایسنا، با راه‌اندازی کامل مجتمع گردشگری آوازا (Avaza) توسط ترکمنستان در سواحل دریای خزر که از آن به‌عنوان دبی خزر نام می‌برند، پیش‌بینی می‌شود، صنعت گردشگری ترکمنستان که در سال‌های اخیر با الگوبرداری از ترکیه رشد چشمگیری را تجربه کرده است، به یکی از ارکان اقتصاد این کشور تبدیل شود.

اجرای پروژه‌ی مجتمع گردشگری آوازا از سال‌ها پیش آغاز شده و در ماه ژوئن، بخشی از آن که شامل یکی از شش هتل پنج ستاره‌ی این مجتمع است، به بهره‌برداری رسید. البته این مجموعه در سال 2020 میلادی به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

مجتمع گردشگری آوازا در زمینی به مساحت 50 کیلومترمربع در حال ساخت است و 16 کیلومتر از سواحل دریای خزر را دربرمی‌گیرد.

مجتمع گردشگری آوازا علاوه بر شش هتل پنج ستاره، شامل ویلاهای لوکس، یک جزیره‌ی مصنوعی، پارک سرگرمی، امکانات ورزشی، مرکز تجاری، استادیوم ورزشی، مرکز بهداشتی، مرکز خرید و یک فرودگاه است و پیمانکارانی از کشورهای ایران، روسیه، فرانسه، ترکیه و چند کشور دیگر، در پروژه‌ی احداث آن شرکت دارند.

مسؤولان ترکمنستان از پروژه‌ی احداث مجتمع گردشگری آوازا به‌عنوان «دبی خزر» نام می‌برند. البته گذراندن تعطیلات در آوازا برای بیش‌تر مردم کشور ترکمنستان مقدور نیست، زیرا هزینه‌ هر شب اقامت در هتل پنج ستاره‌ آن بین 80 تا 100 دلار است. درحالی‌که میانگین درآمد ماهانه‌ی مردم، 150 دلار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها