از فردا آغاز می شود

دور جدید مذاکرات گازی ایران و هند

معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت از آغاز دور جدید مذاکرات با شرکتهای دولتی و خصوصی کشور هند از فردا در دهلی نو خبر داد و گفت: محور اصلی برگزاری این نشست سرمایه‌گذاری شرکتهای هندی در طرحهای گازی ایران است.
کد خبر: ۲۹۷۰۶۲

حجت الله غنیمی فرد در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات گازی ایران و هند از فردا ( دوشنبه) در دهلی نو، اظهار کرد: هدف از انجام این مذاکرات سرمایه گذاری طرف هندی در پروژه های بالادستی و میان دستی صنعت نفت کشور است.

وی با اشاره به برگزاری ملاقاتهای رسمی ما بین مسئولان وزارت نفت و انرژی ایران و هند، بیان کرد: همچنین در این سفر مذاکراتی با برخی از شرکتهای خصوصی و دولتی هند برای سرمایه گذاری در طرحهای گازی کشور خواهد شد.

سرمایه گذاری شرکتهای هندی در بخشهای بالادستی و پایین دستی ( ایران ال ان جی ) فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی محور اصلی مذاکرات مسئولان ایران و هند است.

سیف الله جشن ساز مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حجت الله غنیمی فرد معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت، غلامرضا منوچهری مدیرعامل پتروپارس، علی خیراندیش مدیرعامل شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران و محمد جواد عاصمی پور مدیرعامل نیکو هیات مذاکره کننده ایران در سفر به هند را تشکیل می دهند.

پیش از این نیز رسانه های هندی از مذاکره ایران و هند برای واگذاری حدود 20 تا 25 درصد سهام فاز 12 پارس جنوبی به شرکت نفت و گاز طبیعی هند (ONGC) خبر داده بودند.

تاکنون 20 درصد از سهام فاز 12 پارس جنوبی به ارزش 450 میلیون دلار به شرکت سونانگور (شرکت ملی نفت آنگولا) واگذار شده است.

همچنین اخیرا ونزوئلا نیز پیشنهادی برای سرمایه گذاری در فاز 12 پارس جنوبی ارائه کرده وخواستار گرفتن حدود 10 درصد سهام این فاز پارس جنوبی شده که بر اساس برآوردهای صورت گرفته ارزش این سهم بالغ بر 700 میلیون دلار است.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته برای اجرای طرح توسعه فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز میدان مشترک پارس جنوبی به حدود 7.6 میلیارد دلار منابع مالی نیاز است که تاکنون حدود 2.6 میلیارد دلار آن جذب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها