در روزی که هیچ یک از بازی‌های لیگ برنده نداشت

استقلال صدر جدول را پس گرفت

گروه ورزش: استقلال نبرد، اما صدر جدول را پس گرفت تا هواداران پرشورش را در حالتی بین خوشحالی و ناراحتی نگه دارد. برای آنها که با حساسیت بیشتری نتایج استقلال را دنبال می‌کنند، مساوی دیروز می‌تواند دلیلی باشد بر این‌ که استقلال پس از شکست مقابل همتای اهوازی‌اش، هنوز از بحران خارج نشده است؛ اما در این میان هم کم نیستند آنهایی که عملکرد استقلال را به واسطه حضور در صدر جدول مطلقا خوب ارزیابی می‌کنند و همچنان این تیم را شانس اول قهرمانی می‌دانند.
کد خبر: ۲۸۸۱۱۵

واقعیت این است که به هر 2 گروه، بابت برداشتی که از شرایط کنونی استقلال دارند، باید حق داد. شاگردان صمد مرفاوی دیروز با آن که در گلزنی ناموفق عمل کردند؛ اما به اندازه انگشتان یک دست و شاید هم بیشتر، فرصت گلزنی داشتند که این خود گویای بازی روبه جلوی آبی‌هاست.چیزی که در پایان بازی دیروز اسباب ناراحتی صمد مرفاوی را فراهم کرد، نیز همین بود: «ما با توجه به موقعیت‌های بسیاری که داشتیم، می‌توانستیم در این دیدار به پیروزی دست یابیم؛ اما بازیکنانم بخوبی قدر فرصت‌های خود را ندانستند. قطعا اگر یکی از این موقعیت‌ها به گل تبدیل می‌شد، ما براحتی در این دیدار 3 امتیاز را کسب می‌کردیم. بازیکنانم تلاش و زحمت زیادی برای پیروزی بر پاس متحمل شدند؛ اما آنچه را که از آنها خواسته بودیم، به طور کامل در زمین مسابقه پیاده نکردند.»

اما در مقابل، خط دفاع استقلال هم آن خط دفاع اول فصل نیست. آبی‌ها دیروز دروازه خود را بسته نگه داشتند تا همچنان کمترین گل خورده را در جمع تیم‌های لیگ برتری داشته باشند؛ اما معلوم نبود اگر مهاجمان پاس همدان اندکی در نواختن ضربات آخر دقت می‌کردند، نتیجه بازی چگونه رقم می‌خورد؟! شاید دلخوری علی‌اصغر مدیرروستا هم به همین دلیل باشد: «بازیکنان پاس آنچه را که خواسته بودیم در زمین پیاده کردند؛ اما 50 درصد توانشان را هم به کار نگرفتند تا براحتی 3 امتیاز این مسابقه خانگی را از دست بدهیم.»

مدیرروستا از بازی شاگردانش راضی نیست؛ اما از تلاش آنها رضایت دارد و معتقد است روزهای بهتری در انتظار این تیم خواهد بود. در مقابل، صمد مرفاوی، آینده دشواری را پیش‌روی شاگردانش می‌بیند؛ چراکه 2 بازی بعدی آنها مقابل صبای قم و ذوب‌آهن اصفهان است.

سرمربی استقلال دراین‌باره می‌گوید: «درست است که بازی‌های سختی را پیش رو داریم؛ اما هدفمان این است که با موفقیت در این دیدارها، ضمن حفظ صدرجدول، فاصله امتیازی‌مان را با دیگر تیم‌های تعقیب‌کننده خود افزایش دهیم.»

کریمی؛ ناجی همیشگی استیل

استیل‌آذین برای سومین هفته پی‌در‌پی تن به نتیجه تساوی 2 2 داد تا کماکان در میانه جدول رده‌بندی لیگ برتر بماند. این تیم که از دقیقه 40 و به دنبال اخراج حسین کعبی، 10 نفره به بازی ادامه می‌داد، شکست یک بر صفر نیمه اول مقابل تراکتورسازی را در نهایت با تساوی عوض کرد. منجی سرخپوشان تهرانی در این بازی هم علی کریمی بود که موفق شد در لحظات پایانی مسابقه از روی نقطه پنالتی گل تساوی تیمش را به ثمر برساند.

شادی زائد‌الوصف کریمی پس از پنالتی دقیقه 90، هرچند با کارت زرد داور همراه شد؛ اما به منزله جشن دهمین گل ستاره بی‌چون و چرای لیگ بود.

کریمی در بازی دیروز بشدت در معرض انتقاد هواداران تبریزی قرار گرفت و یکی از دلایل حرکات پس از گلش نیز به همین خاطر بود.

در این بازی، امیر محبی در دقایق 40 و 72 برای تراکتور گلزنی کرد و رضا نوروزی هم در دقیقه 49 زننده گل اول استیل‌آذین بود. در پایان بازی هم باز یک سرمربی پیدا شد که به داوری معترض باشد. فراز کمالوند با بیان این‌که هر هفته پس از این‌که داور، مسابقه تراکتورسازی را قضاوت می‌کند، به علت اشتباهات زیاد محروم می‌شود، گفت: کمیته داوران، کسانی را برای قضاوت مسابقات حساس انتخاب کنند که کشش قضاوت مقابل چند هزار تماشاگر را داشته باشند!

دیگر بازی‌های دیروز لیگ برتر هم با تساوی به پایان رسید. در مشهد سایپا مقابل تیم بحران‌زده ابومسلم یک یک کرد و در 2 بازی استقلال اهواز با مقاومت سپاسی و صبای قم با پیکان نیز هیچ توپی از خط دروازه‌ها نگذشت.

با این نتایج، استقلال 23 امتیازی شد و صدر جدول را از سپاهان 22 امتیازی پس گرفت. پیکان هم با همین امتیاز و گل‌آوراژ کمتر در مکان سوم ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها