با حکم سیدشمس‌الدین حسینی،

فرزین معاون وزیر اقتصاد شد

دکترسید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی محمدرضا فرزین را به سمت معاون امور اقتصادی این وزارتخانه منصوب کرد.
کد خبر: ۲۸۱۸۴۴

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر محمدرضا فرزین که پیش از این سمت سخنگوی طرح تحولات اقتصادی دولت نهم را داشت، دارای مدرک دکترای اقتصاد با گرایش بخش عمومی و تجارت بین‌الملل است.

وی همچنین دارای تالیفات و تحقیقات متعددی در حوزه اقتصاد است که بررسی تئوری رشد درون‌زا در ایران، بررسی آثار سیاست‌های حمایتی در صنعت فولاد، ترجمه اقتصاد باز و مخالفان آن، آسیب‌شناسی شبکه توزیع در ایران و سیاست‌های پیشنهادی در راستای چشم‌انداز از جمله تالیفات معاون جدید امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

بررسی سهم رشته‌های صنعتی اولویت‌دار در ارزش افزوده کل صنعت و بررسی میزان اشتغال‌زایی و هزینه ایجاد اشتغال در صنایع، طرح آسیب‌شناسی شبکه توزیع در ایران و ارزیابی امنیت اقتصادی در ایران نیز در زمره طرح‌هایی است که در کارنامه تحقیقاتی دکتر محمدرضا فرزین ثبت شده است.

در سوابق اجرایی معاون جدید امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌توان به سمت‌های زیر اشاره کرد:

مدیر برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان و جانبازان (1378-1374)

دبیر ستاد برنامه بیست ساله بنیاد مستضعفان و جانبازان(1378-1376)

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی (1380)

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه وزارت بازرگانی (1381)

عضویت در شورای عالی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی (1381)

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی (1382)

عضویت در شورای برنامه‌ریزی اصناف وزارت بازرگانی

عضویت در شورای برنامه‌ریزی پژوهش وزارت بازرگانی

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی (1387) 

در متن حکم انتصاب دکتر محمدرضا فرزین آمده است:

نظر به سوابق برجسته علمی و تجربی، تعهد و شایستگی جنابعالی به مو جب این حکم به سمت معاون امور اقتصادی منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود تمامی مساعی خود را برای بهره‌مندی از توان تخصصی همکاران معاونت، افزایش ارتباط با محافل علمی و پژوهشی و گسترش دایره مشورت با صاحبنظران و فعالان عرصه اقتصاد به منظور مطالعه و تدوین سیاست‌ها و تدابیر اقتصادی به کار گیرید.

پشتیبانی علمی از حوزه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، طرح تحول اقتصادی و برنامه پنجم، شایسته اهتمام ویژه و تعمیق مطالعات کاربردی و ساماندهی نظام پژوهش‌های اقتصادی مورد تاکید است.

امیدوارم در انجام وظایف محوله و در راستای تحقق برنامه‌های محوری دولت همچون عدالت گستری، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و پیشرفت و تعالی همه جانبه مادی و معنوی کشور، در پرتو عنایت پروردگار بلندمرتبه پیروز و سر بلند باشید.
                   
محمدهادی زاهدی وفا که پیش از این سمت معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی را بر عهده داشت  با حکم سید شمس الدین حسینی به عنوان مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی  منصوب شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها