واژه نامه

Added Value

ارزشی که در قبال انجام یک روند خاص، به هر محصول یا خدمتی اضافه شود. به‌عنوان مثال، قراردادن نرم‌افزاری تجاری در کامپیوتری که فروخته می‌شود، به‌عنوان ارزش افزوده به‌حساب می‌آید.
کد خبر: ۲۷۷۱۹۱

Ajax

مخفف عبارت Asynchronous Javascript and XML، که نوعی فناوری‌ است در حوزه طراحی وب، که از چند فناوری خردتر از جمله‌ HTML، XHTML، CSS، Javascript، DOM، XML، و XSLT تشکیل شده است. در مدل ای‌جکس (با تلفظ EiJaks) نرم‌افزارهای تحت وب می‌توانند بخش‌های مختلف خود را به‌طور سوا، و بدون لود کردن تمام صفحه دوباره فراخوانی کنند.

Brownfield

این واژه در اصل برای ساخت و توسعه زمین‌ها استفاده می‌شده. در پروژه زمین قهوه‌ای، این ساختار است که باید نابود شود و یا به تغییرات شدید دچار شود. امروزه، پروژه زمین قهوه‌ای در صنایع مختلفی کاربرد دارد، در مهندسی نرم‌افزار، این واژه به این معنی است که از یک برنامه قبلی، نرم‌افزار جدیدی تولید کرد.

Emulation

به قابلیتی از یک برنامه یا یک سخت‌افزار گفته می‌شود که رفتار یک برنامه دیگر را در خود تقلید کند. بسیاری از پرینترها، به‌علت پشتیبانی بیشتر، رفتار پرینترهای LaserJet شرکت Hewlett-Packard را تقلید می‌کنند. از دید نرم‌افزاری، امولاسیون باعث می‌شود نرم‌افزار فکر کند که این دستگاه واقعا دستگاه دیگری است.

Atom Feed

اتم نام یکی از سرویس‌های XML وب است که برای همخوانی استفاده می‌شود. معمولا وب‌سایت‌ها با ایجاد یک feed از نوع اتم به دیگر وب‌سایت‌ها یا نرم‌افزارها اجازه می‌دهند از آخرین به‌روز رسانی‌های آن وب‌سایت باخبر شود.

Privacy

خصوصی بودن بع این مفهوم اشاره می‌کند که داده‌های یک کاربر (مانند فایل‌های ذخیره شده بر دیسک و نامه‌های الکترونیکی) نباید بدون مجوز کاربر به‌دست دیگران برسد. کاربران برای دستیابی به این سطح باید به رمزگذاری داده‌های خود بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها