چهره‌های دور

امی آدامز

بازیگر یکی از دو نقش اصلی کمدی خانوادگی «جولی و جولیا»، 20 آگست سال 1974 در یکی از شهرهای ایتالیا به دنیا آمد. والدین او آمریکایی هستند. از آنجا که پدر آدامز یک نظامی است، هنگام تولد وی جمع خانوادگی در ایتالیا زندگی می‌کردند. چند سال پس از آن که مدت زمان ماموریت پدر امی آدامز به پایان رسید، آنها به آمریکا برگشتند،‌ از همان دوران کودکی و نوجوانی علاقه‌اش به دنیای هنر و بازیگری را کشف می‌کند. در همین ایام است که در چند نمایش صحنه‌ای، نقش‌های کوچکی ایفا می‌کند.
کد خبر: ۲۷۳۴۵۷

به دعوت چند کارگردان تئاتر محل زندگی خانوادگی آدامز عوض می‌شود تا امی کوچولو بتواند در نمایش‌های بیشتری ظاهر شود. در سـال 1999 از بین تعدادی از داوطلبان بازی در Drop Dead Gorgeous، وی برای بازی در این فیلم انتخاب می‌شود. زمان بازی در همین فیلم است که به پیشنهاد یکی از بازیگران آن، تصمیم می‌گیرد به لس‌آنجلس برود. در لس‌آنجلس در چند مجموعه تلویزیونی برای شبکه فوکس بازی می‌کند. در قسمت دوم فیلم «نیات بی‌رحمانه»( 2000)‌ هم بازی می‌کند که مستقیما وارد بازار ویدئویی می‌شود.

با رد چند پیشنهاد تلویزیونی، موفق می‌شود نقش مقابل لئوناردو دی‌کاپریو را در کمدی انتقادی «اگه می‌تونی منو بگیر»( 2002)‌ را بازی کند، اما این فیلم، آن موفقیتی را که وی به دنبالش بود برایش فراهم نمی‌کند و تا یک سال بعد، هیچ پیشنهاد کاری به وی نمی‌شود. همین مساله باعث بازگشت دوباره او به تـلـویـزیون می‌شود. بازی آدامز در فیلم مستقل «جونبوگ»( 2005)‌ مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار می‌گیرد و برای آن، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل می‌شود. از بین 200‌بازیگر زن برای ایفای نقش اصلی کمدی فانتزی «طلسم‌شده»( 2007)‌ کمپانی والت‌دیزنی انتخاب می‌شود. موفقیت مالی فیلم در گیشه نمایش، باعث مطرح شدن نام وی به عنوان بازیگر فیلم‌های مردم‌پسند می‌شود. در «جنگ چارلی ویلسن»( 2007)‌ نقش مقابل تام هنکس را بازی کرد، ولی «شک»( 2008)‌ دوباره وی را نامزد دریافت جایزه اسکار کرد. بازی در قسمت دوم «شبی در موزه» نشان داد که این بازیگر علاقه‌مند به حضور همزمان در پروژه‌های مردم‌پسند و غیرمتعارف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها