گروه سلامت: رئیس هیات‌مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر رعایت کامل اصول بهداشتی به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های عفونی در فصل گرم سال، گفت: نگهداری هندوانه و طالبی در یخچال بدون شستشوی پوست، سبب انتقال آلودگی به دیگر مواد غذایی درون یخچال می‌شود. دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با ایسنا، با بیان این‌که همزمان با گرما، نوعی بیماری ویروسی با علائم تب، اسهال، ضعف عمومی و بی‌حالی شایع شده است، بر رعایت اصول بهداشتی و شستن کامل میوه‌ها قبل از مصرف، تاکید کرد.
کد خبر: ۲۵۸۱۲۳
وی گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود میوه‌هایی مانند هندوانه، طالبی و خربزه، بدون شستشوی پوست آنها، درون یخچال نگهداری می‌شوند. از آنجا که این قبیل میوه‌ها در روی زمین‌های آلوده رشد می‌کنند، نگهداری آنها در یخچال بدون شستشوی پوست، سبب انتقال آلودگی به دیگر مواد غذایی درون یخچال می‌شود. بنابراین لازم است به منظور جلوگیری از انتقال آلودگی، ابتدا پوست این میوه‌ها شسته شده و سپس در یخچال نگهداری شوند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی، اسهال و استفراغ را از جمله بیماری‌های عفونی فصل گرم سال دانست و گفت: لازم است مبتلایان به اسهال و استفراغ به منظور بهبودی و قطع زنجیره انتقال بیماری، یک تا دو روز استراحت کرده و از حضور در اجتماع خودداری کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها