وزنه‌برداری نوجوانان جهان

امین زارعی صاحب یک مدال برنز شد

امین زارعی ملی پوش تیم وزنه برداری ایران جمعه شب به مدال برنز حرکت یک ضرب دسته 77 کیلوگرم رقابت های نوجوانان جهان دست یافت.
کد خبر: ۲۵۴۴۴۹
به گزارش ایرنا، در این دوره از پیکارها که در شهر چیانگ مای تایلند برگزار می شود، زارعی در حرکت یکضرب با مهار وزنه 130 کیلوگرم، نخستین مدال کاروان ایران را در این مسابقه ها بدست آورد.

ملی پوش وزنه بردار کشورمان در حرکت یک ضرب،ابتدا وزنه های 125 و 130 کیلوگرم را بالای سر برد اما موفق به مهار وزنه 135 کیلوگرم نشد و به مدال برنز قناعت کرد.

در این حرکت،میرمانوف  از قزاقستان با رکورد 136 کیلوگرم و ایگور کلمانوف  از روسیه با رکورد 135 کیلوگرم به ترتیب درمکان های اول و دوم قرار گرفتند.

در حرکات دوضرب، زارعی ابتدا نتوانست وزنه 146 کیلوگرم را بالای سر ببرد اما در حرکت دوم موفق به مهار این وزنه شد.

زارعی در حرکت سوم خود برابر وزنه 158 کیلوگرم ناکام ماند و با مجموع 286 کیلوگرم به کار خود در این رقابت ها پایان داد.

در حرکات دوضرب، کلمانوف از روسیه با رکورد 176 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و میرمانوف از قزاقستان با 165کیلوگرم و لی چانگچائو از چین با 160 کیلوگرم به ترتیب مدال های نقره و برنز را از آن خود کردند.

در مجموع این دسته، کلمانوف با 311 کیلوگرم گردن آویز طلا شد و میرمانوف از قزاقستان و نابیرف از آذربایجان با 287 امتیاز به مدال های نقره و برنز دست یافتند.

زارعی نیز در مجموع حرکت دسته 77 کیلوگرم در مکان چهارم قرار گرفت .

در ادامه این رقابت ها،سعید محمدپور ملی پوش دسته 85 کیلوگرم کشورمان در گروه اول با 11 وزنه بردار از کشورهای آذربایجان،روسیه ، مصر (دو نفر)، قزاقستان (دونفر)، کره جنوبی ، کلمبیا، چین ، اوکراین و ارمنستان مبارزه خواهد کرد.

در گروه دوم این وزن نیز 13 وزنه بردار از کشورهای ایتالیا (دونفر)، هند، تایوان (دونفر) ، لهستان ، انگلیس ، عراق ، اسپانیا، پاکستان ، تایلند، ژاپن و اندونزی حضور دارند.

رکورد حرکت یکضرب (170 کیلوگرم )، دوضرب (216 کیلوگرم ) و مجموع (386 کیلوگرم ) وزن 85 کیلوگرم نوجوانان جهان در اختیار ایلین ایاوا از قزاقستان است .

نخستین دوره رقابت های وزنه برداری نوجوانان جهان با حضور 49 کشور دردو بخش پسران و دختران در شهر چیانگ مای تایلند برگزار می شود.

براساس اعلام فدراسیون بین المللی وزنه برداری ، تیم های اول تا نهم این مسابقه ها دو سهمیه و تیم های دهم تا شانزدهم یک سهمیه بازی های المپیک نوجوانان 2010 سنگاپور را بدست می آورند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها