معاون سازمان خصوصی‌سازی خبر داد

واگذاری 5 شرکت دولتی در خرداد ماه

دو بانک تجارت و صادرات ، بلوک10 درصدی بانک ملت ، بلوک 50 درصدی مخابرات و شرکت حفاری شمال در خردادماه از طریق بورس واگذار می‌شوند.
کد خبر: ۲۴۳۸۱۶

به گزارش ایسنا ، مهدی عقدایی ـ معاون سازمان خصوصی‌سازی ـ از واگذاری بلوک بانک ملت در خردادماه خبر داد و گفت: بر اساس قوانین بانک مرکزی و سیاست‌های اصل 44 هر شخصیت حقوقی و شرکت‌های سهامی عام بیش از10 درصد و شخصیت‌های حقیقی پنج درصد سهام را می‌توانند داشته باشند بنابراین بعد از عرضه اولیه بانک ملت در بورس بلوک‌های پنج و 10 درصدی این بانک تا پایان خرداد‌ماه واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دولت 29 درصد سهام بانک ملت را در اختیار دارد که ممکن است یک بلوک چهار درصدی و دو بلوک 10درصدی یا به صورت دو بلوک پنج و چهار درصدی تا پایان خرداد عرضه شود.

عقدایی خاطرنشان کرد: همچنین ظرف10 روز آینده پذیرش نهایی بانک تجارت در بورس تکمیل شده و پنج درصد از سهام این بانک اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد جهت کشف قیمت وارد بورس می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک تجارت از سایر بانک‌ها آماده‌تر است اضافه کرد: پس از عرضه بانک تجارت، پنج درصد بانک صادرات نیز وارد بورس می‌شود. همچنین شرکت‌ حفاری شمال طی 20 روز آینده پذیرش نهایی آن تکمیل شده و در خردادماه عرضه می‌شود.

معاون سازمان خصوصی‌سازی افزود: طی اردیبهشت تا خردادماه 2 بانک به همراه عرضه بلوکی بانک ملت و حفاری شمال انجام می‌شود همچنین بلوک50 درصدی مخابرات در اردیبهشت ماه عرضه می‌شود.

عقدایی یادآور شد: بررسی نحوه قیمت‌گذاری شرکت مخابرات در حال بررسی است ولی قیمت‌گذاری بانک تجارت به شرکت تامین سرمایه واگذار شده است و در مورد قیمت‌گذاری بانک صادرات تصمیمی گرفته نشده است و بلوکی ملت نیز توسط سازمان خصوصی‌سازی صورت می‌گیرد.در 7 اردیبهشت مزایده 10 شرکت از جمله گوشت فارس و پتروشیمی پارس برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها