سیما در سی‌امین سالگرد

تصویر‌سازان انقلاب

تصویرسازان انقلاب به تهیه‌کنندگی سعید رشتیان، روایت عوامل فیلم‌های مستند مربوط به روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است. فیلم‌های مورد نظر برای پخش شامل: برای آزادی، تپش تاریخ، جستجو، تازه‌نفس‌ها و... به همراه گفتگو با افرادی نظیر محمد تهامی‌نژاد، کیانوش عیاری، منوچهر مشیری و سایر مستند‌سازان فعال در این عرصه بوده است.
کد خبر: ۲۳۲۰۸۸

هزار فامیل

این برنامه روایتی است از استبداد خاندان پهلوی و تاثیر آن بر روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور که در طول 54 سال با حمایت مستقیم غرب موجب تسلط فرهنگ ابتذال و انحصار‌طلبی بر ارکان کشور شد. این برنامه روابط خانوادگی اقوام شاه از قبیل: مفاسد تجاری اشرف پهلوی، مفاسد فرهنگی شمس پهلوی و گرایشات فرزندان این خاندان به سمت فرهنگ مبتذل غرب و نهایتا تاثیرات مخربی که با دادن مناصب و پست‌های حساس سیاسی و اقتصادی به این افراد در جامعه ایرانی تسری می‌یافت، مورد بررسی قرار می‌دهد.


ترانه همبستگی

در دوران شکوهمند انقلاب یکی از عواملی که باعث برانگیختن احساسات مردمی شد یا در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب و پایداری از کیان مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران تاثیر‌گذار بود سرودها و ترانه‌‌هایی بود که توسط جوانان پرشور، هنرمند و مومن این دوره اجرا می‌شد. مجموعه «ترانه همبستگی» بعد از 30 سال به سراغ آن جوانانی که حالا افرادی پا به سن گذاشته هستند، رفته و پیرامون خاطرات، نحوه تنظیم شعر و آهنگ سرودها و نحوه اجرا با آنها به گفتگو نشسته و در نهایت یک بازخوانی از آن سرود ارائه می‌دهد. برنامه «ترانه همبستگی» از سوی گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما و به تهیه‌کنندگی سعید عبدالهی مقدم در 13 قسمت تهیه شده است. در این برنامه سرود‌ها: خمینی‌ ای امام ، برخیزید، زندانی، 17 شهریور، 13 آبان، بابا خون داد، حکم جلو‌دار و ... معرفی شده است.

باد صبا

برنامه «باد صبا» با روش تولید تصاویر هلی‌شات دستاوردهای بزرگ سی‌ سال پس از انقلاب مانند: توسعه جزیره خارک و عسلویه، سدهای بزرگ، توسعه راه‌ها و... را معرفی می‌نماید. این برنامه توسط آقای داوود نجفی برزگر برای گروه اجتماعی شبکه یک سیما در 10 قسمت تولید شده است.


نهضت امام خمینی(ره)‌

«نهضت امام خمینی»‌(ره)‌ در 18 قسمت به وقایع تاریخ این نهضت در فاصله 16 خرداد 1342 تا 12 بهمن 1357 پرداخته و حوادث و وقایع این دوران را به صورت ذکر خاطره بیان می‌نماید. این برنامه توسط گروه روایت فتح و به تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد تهیه شده و از دی‌ماه پخش آن آغاز شده است. برنامه ویژه «سی‌‌امین سال» با مرور 10 واقعه مهم دوران پس از انقلاب به نقش استکبار جهانی در ایجاد بحران‌ها و فعالیت‌ها و تدابیر مسوولان در رفع این بحران‌ها می‌پردازد این برنامه از سوی گروه سیاسی شبکه یک و به تهیه‌‌کنندگی فریدون طاهری تهیه شده و در 10 قسمت پخش خواهد شد.

این شب‌ها

برنامه «این شب‌ها» به تهیه‌کنندگی شکیبا‌نیا و اجرای علی درستکار و حضور کارشناسانی متناسب با موضوع برنامه، به همراه پلی بک‌های تولیدی مرتبط با سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب تولید و پخش می‌شود. این برنامه از سوی گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما تولید شده است.


اول خط

«اول خط» کاری است از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک که روند احداث پروژه‌های عمرانی در بخش‌‌های مختلف اقتصاد کشور را با ساختار ترکیبی فتوکلیپ ، عکس، آمارهای گرافیکی، حضور کارشناس و... به تصویر می‌کشد.


زنان موفق

انقلاب اسلامی ایران با ایجاد ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی و... برای زنان، موجبات رشد و بالندگی این قشر عظیم جامعه را فراهم آورد. برنامه زنان موفق با بررسی زندگی زنان الگو چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها را به تصویر می‌کشد و جایگاه زنان در جامعه اسلامی را به سایر جوامع می‌شناساند. این برنامه در 30 قسمت، توسط گروه اجتماعی و به تهیه‌کنندگی امیر بیرامی آماده شده است.

شبکه دو

ادبیات انقلاب

برنامه‌ ادبیات انقلاب به تهیه‌کنندگی احمد آسوده، ادبیات در حوزه‌های شعر، داستان و ادبیات نمایشی در سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ار بررسی می‌کند. بخش اول این برنامه شامل گفتگوی چالشی ملکی و امینی به عنوان مجریان برنامه با شاعران مختلف درباره آثار خودشان و فراز و نشیب‌های شعر پس از انقلاب است و بخش دوم شامل بررسی ادبیات داستانی و نمایشی توسط قاسمعلی فراست به عنوان کارشناس ادبی است. در بخش دوم همچنین یکی از داستان‌‌های نویسندگان مهمان برنامه به روش نمایشنامه خوانی با هنرمندی گویندگان تئاتر و دوبله به مدت 10 دقیقه اجرا می‌شود. گفتنی است مجری این برنامه نیز صدر‌الدین شجره است. موسوی گرمارودی، مشفق کاشانی، عبدالجبار کاکایی، فاطمه راکعی و ساعد باقری از جمله شاعران مهمان این برنامه هستند و حسین فتاحی، علی‌اصغر شیرزادی، فیروز زنوزی، محمدر‌ضا بایرامی و ابراهیم حسن‌بیگی نیز از نویسندگانی هستند که در برنامه «ادبیات انقلاب» حضور پیدا می‌کنند.

این برنامه در 11 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شده که برای ایام دهه فجر از شبکه 2 پخش خواهد شد.


ارتباط ناشناخته

مستند داستانی «ارتباط ناشناخته» هم به بررسی روابط پنهانی رژیم پهلوی و رژیم اشغالگر قدس می‌پردازد. این برنامه در 5 قسمت 30 دقیقه‌ای دهه فجر از شبکه دو پخش می‌شود. به گفته عطشانی، تهیه کننده برنامه، «ارتباط ناشناخته» از بخش‌هایی مانند مرور اسناد و مدارک، مصاحبه، تصاویر آرشیوی و بازسازی صحنه‌ها تشکیل شده است. محمد‌تقی تقی‌پور، حشمت‌الله کوشکی، کریم جعفری، رشید جعفر‌پور، رضا زارع، محمد نیکبخت و رضا صمدی از کارشناسانی هستند که در این برنامه‌ با آنها گفتگو می‌شود.


انقلاب حسینی

تاثیر‌پذیری انقلاب اسلامی از قیام سید‌الشهدا(ع)‌ و بهره‌گیری حضرت امام خمینی (ره)‌ از آموزه‌های حسینی موضوع برنامه‌ای با عنوان «انقلاب حسینی» است. به گفته محمدرضا اسماعیل‌نژاد، تهیه‌کننده «انقلاب حسینی» در این برنامه با قشرهای مختلف مرتبط با انقلاب درباره چگونگی بهره‌گیری آنها از محرم برای پیشبرد اهداف انقلاب گفتگو می‌شود. همچنین بخشی از خاطرات مهمانان برنامه‌ بازسازی شده و به نمایش در می‌آید. «انقلاب حسینی»‌ در 23 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی ناصر شریف‌زاده تولید شده است.


بیم و امید

«بیم و امید» برنامه‌ای از گروه سیاسی شبکه 2 است که در ایام دهه‌فجر به تهیه‌کنندگی علی تاجیک از این شبکه پخش می‌شود. این برنامه کاملا مستند و با استفاده از تصاویر آرشیوی پیروزی انقلاب اسلامی از 22 بهمن 1357 تا مهر 1360 ساخته شده و به اتفاقات سیاسی آن دوران، تشکیل دولت‌ها و بحران‌های پیش روی انقلاب اسلامی، می‌پردازد.

«بیم و امید» در 30 قسمت 15 دقیقه‌ای به کارگردانی محمدحسین مهدویان ساخته شده است.


توقف ممنوع

این برنامه به معرفی دستاوردها و فناوری‌های مهندسی نظامی کشور می‌پردازد. در هر برنامه یک فناوری دفاعی تازه ساخته شده توسط کارشناسان و دست‌اندرکاران ساخت آن توضیح داده می‌شود ضمن آن که با فرماندهان ارتش و مسوولان وزارت دفاع نیز گفتگو شده است. «توقف ممنوع» در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای در ایام دهه فجر پخش می‌شود.


خاطرات مشترک

قاسم حسن‌پور، کارگردان و تهیه‌کننده «خاطرات مشترک‌» است. در این برنامه با 13 نفر از زندانیان سیاسی درباره انگیزه‌ها و علل مبارزات آنها گفتگو شده است و صحبت‌های آنها را اسناد تاریخی و پرونده‌های ساواک صحه گذاشته‌اند که در این برنامه به صورت نریشن همراه با تصاویر مرتبط مرور می‌شود. همچنین تصاویری از منزل مسکونی و محل دستگیری این مبارزان، زندان قصر و زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری که به موزه عبرت تبدیل شده است نیز از دیگر بخش‌های «خاطرات مشترک» به شمار می‌رود.

مبارزانی که در «خاطرات مشترک» با آنها گفتگو شده عبارتند از: آیت‌‌الله مهدوی کنی‌ (گفتگو با خانواده و خودشان)‌ و روحانیونی چون احمد هاشمی‌نژاد و آیت‌‌الله غفاری و همین طور دکتر محمد میلانی (پزشک متخصص کودکان)‌، مصطفی قره‌چایی (که پیش از انقلاب کارگر کارخانه ارج بود و در حال حاضر کشاورز است)‌، علی موسوی گرمارودی (شاعر)،‌ جلال رفیع (نویسنده)‌، شهین دخت جعفری (معلم)‌، بتول غفاری، محمد رجبی دوانی (دانشجو و پسر علی دوانی)‌، سید محمود رضویان (در آن زمان دانش‌آموز بود و در حال حاضر بازنشسته سپاه)‌،‌ جواد کریم‌زادگان (تاجر) و‌ محمد جهان‌بین (کارمند سابق بانک ملی)‌.

تیتراژ «خاطرات مشترک» با صدا و آهنگسازی رضا صادقی و شعر رضا رفیع ساخته شده است. این برنامه در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای در ایام دهه فجر پخش خواهد شد.


راه افتخار

در طول 30 سال انقلاب، ایران از نظر علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رشد قابل توجهی داشته که برنامه «راه افتخار» به نوعی بیان‌کننده گوشه‌هایی از این پیشرفت‌هاست. به گفته اجاقلو (تهیه‌کننده برنامه)‌ از دستاوردهای انقلاب اسلامی که در برنامه‌«راه افتخار» به آنها پرداخته شده می‌توان به نمایش پیشرفت‌های علمی، پزشکی موسسه تحقیقاتی رویان، جنگل‌داری و آبخیزداری، کشاورزی، سدسازی و آموزش و پرورش اشاره کرد.

کارگردان «راه افتخار» حسن حج‌گزار است که این برنامه در 52 قسمت 28 دقیقه‌ای ساخته شده است.

یک روز، یک زن

این برنامه درباره زندگی 10 زن ایرانی است که به نوعی در جنگ تحمیلی یا پیروزی انقلاب اسلامی موثر بوده‌اند. از موضوعات این برنامه می‌توان به مرور زندگی مریم کاظم‌زاده، تنها خبرنگار زن حاضر در جبهه جنگ از روزنامه کیهان، سهیلا فرجام‌فر پرستاری که همراه شوهرش برای کمک به مجروحان به جبهه‌های جنوبی رفت، مهندس شفیقه باقرین که در طول دوران دفاع مقدس در زمینه صنایع دفاعی 26 اختراع داشت و به خاطر کار با مواد شیمیایی مجروح شد، طاهره سجادی یکی از زندانیان سیاسی دوره پهلوی و شهلا غیاثوند که همسرش به خاطر صدماتی که در طول جنگ به او وارد شده بود 72 بار طعم جراحی را چشیده و یکی از جانبازان اعصاب و روان بود که چند سال پیش شهید شد، اشاره کرد. این برنامه در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی زهرا مشتاق و کارگردانی وحید زارع‌زاده ساخته شده، گوینده متن آن رویا تیموریان و بازیگر راوی این مستند کریم میرحسینی است.


تصاویر و خاطره‌ها

قرار است «تصاویر و خاطره‌ها» مستندات تصویری ایام پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 را بازسازی کند.این برنامه در 26 قسمت 20 دقیقه‌ای ساخته می‌شود.


عمارت فرنگی

«عمارت فرنگی» در 15 قسمت ساخته شده و درباره سقوط احمدشاه، آخرین پادشاه قاجار و کودتای رضاخان و اتفاقات آغاز سلطنت او است.

این سریال در تهران و کاخ‌های سعدآباد و گلستان، شهرهای شمال کشور و همین طور مدرسه «له‌رزه» در لوزان سوئیس تصویربرداری شده است.

نویسنده و کارگردان «عمارت فرنگی» محمدرضا ورزی است و در آن بازیگرانی چون احمد نجفی، سعید نیک‌پور، محمد مطیع، چنگیز وثوقی، سپیده گلچین، فقیهه سلطانی، محمد صادقی و رزیتا غفاری بازی می کنند.

شبکه سه

بانو

سریال ویژه سی‌امین سالگرد انقلاب شبکه 3، بانو نام دارد که به کارگردانی فرید سجادی و تهیه‌کنندگی محمد بیک‌زاده و نویسندگی نادر وحید به همراه بازیگرانی چون داریوش ارجمند، سیاوش تهمورث، فریبا کوثری، ساره بیات، کاوه خداشناس، مریم قادری و خسرو دستگیرفر از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد. بانو داستان مردی است شیکپوش به همراه زنی به نام «بانو» که پس از بیست سال به شهری وارد می‌شوند و مشخص می‌شود توسط جماعتی از مردمان همین شهر به بانو ستمی رفته و اکنون او جهت اعاده و گرفتن انتقام به شهر خود بازگشته است. در این رهگذر اتفاقاتی وقوع می‌یابد که شهربانی و مردم نیز در آن دخیل شده و .... در این فیلم، ماجرای کشف حجاب و جریان ممنوعیت مجالس مذهبی در دوران رضا‌خان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اختصاصی

این برنامه در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی علی زاهدی به بررسی 30 واقعه مهم از سال 1341 الی 1358 و دعوت از کسانی‌‌که درخصوص آن واقعه مطلع و یا حضور داشته‌‌اند می‌پردازد و با اجرای ملیحه بسطامی و مجتبی نظری از شبکه 3 سیما پخش می‌شود.


اسرار تاریکی

این برنامه از 12 بهمن تا 22 بهمن به تهیه‌کنندگی رسول لطفی و کارگردانی علیرضا بهنام پخش می‌شود و به بررسی روابط رژیم پهلوی صهیونیستی و آمریکا (بازسازی دو واقعه مهم که نقش رژیم صهیونیستی در آن بزرگ می‌باشد.) ضمنا ساختار این برنامه، مستند بازسازی است.


دور و نزدیک

این برنامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی در 30 سالگی آن، با دعوت از 11 وزیر و معاون رئیس‌جمهور و بیان خاطرات انقلاب و ارائه عملکرد 30 ساله وزارتخانه و سازمان‌های مرتبط می‌پردازد.

رضا ابراهیمی مجری این برنامه است.


زنان سرزمین من

موضوعات این برنامه شامل بررسی سیر تحول زنان در عرصه‌های مختلف در ایران از قبل از پیروزی تا امروز و گفتگو با 110 زن که در عرصه‌های مختلف حضور فعال داشته‌اند و بیان شکوفایی، رشد توانایی و درخشش زن مسلمان ایرانی در طول 30 سال انقلاب اسلامی و استفاده از تصاویر آرشیوی و سخنان گهربار امام راحل و رهبر معظم انقلاب در جمع زنان است.


مسابقه 303

این مسابقه به تهیه‌کنندگی فردرو در 30 برنامه 60 دقیقه‌ای درخصوص تاریخ انقلاب و دستاوردهای 30 ساله انقلاب اسلامی با حضور 303 نفر از کارکنان سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی در 3 گروه 110 نفره با اجرای ناصر ممدوح پخش می‌شود.


بازیگران دیکتاتور

موضوع این برنامه معرفی 30 چهره حکومت پهلوی و بیان اقدامات و جنایاتی که آنان در طول دوران حکومتشان انجام داده‌اند است و کارگردان برنامه مهران احمدی می‌باشد که در 30 قسمت پخش می‌شود.


یاد عبرت

این برنامه گفتگو با 40 نفر از زندانیان انقلاب اسلامی است که در رژیم طاغوت به مبارزه پرداخته‌اند. کارگردان «یاد عبرت» ابوالفضل احمدیان و مجری آن پیام ابراهیم‌پور است که در 40 برنامه 30 دقیقه‌ای پخش می شود.


کتاب انقلاب

معرفی30 کتاب که درخصوص تاریخ انقلاب اسلامی ایران به چاپ رسیده است و گفتگو با نویسندگان و مولفان آن‌ها.

سی

این برنامه با اجرا و کارشناسی فریدون جیرانی به تحلیل، بررسی و نمایش 30 مجموعه تلویزیونی که با موضوع انقلاب اسلامی در طول 30 سال انقلاب ساخته شده است، به همراه دعوت از کارگردانان و عوامل سریال‌ها، می‌پردازد.

شبکه چهار

3 سریال در 30 شب

شبکه چهار سیما به مناسبت فرارسیدن سی‌امین سالگرد انقلاب اسلامی از 30 دی مجموعه‌های نمایشی «رعنا» و «حکایت مسافر گمنام» به کارگردانی «داوود میرباقری» و «آواز در باران»‌به کارگردانی مشترک «صدرالدین شجره» و «قاسم جعفری» را از این شبکه پخش خواهد کرد.


تئاتر 27‌

این مجموعه برنامه،‌کاری از گروه فیلم و نمایش شبکه چهار سیما است که در 11 قسمت 45 دقیقه‌ای در ایام دهه فجر هر روز پخش خواهد شد. در هر قسمت از «تئاتر 27» علاوه بر گزارش اجراها و بخش‌های جنبی جشنواره‌، هر روز با دعوت از میهمانان به بررسی معضلات، مشکلات پیش روی تئاتر و جایگاه فعلی تئاتر ایران و نیز بررسی جهت‌گیری تئاتر ایران در زمان حال و آینده می‌پردازد.


کلاس انقلاب

کلاس انقلاب به صورت گفتگوی رودررو، میان 30 نفر از دانشجویان (نسل سومی‌ها)‌، المپیادی‌ها و افراد نخبه با یک شخص محوری همچون دکتر محسن رضایی، دکتر مریم مصطفوی و... اجرا می‌شود. این برنامه در ایام دهه فجر پخش می‌شود.


سی امین سال انقلاب

این مجموعه مستند در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای تولید و پخش خواهد شد. در هر قسمت از این مجموعه مستند یک موضوع خاص که متاثر از انقلاب اسلامی در ایران به وقوع پیوسته مانند تاسیس جهاد دانشگاهی، جشنواره خوارزمی، یافته‌های پزشکی پس از انقلاب اسلامی، خودکفایی و توسعه صنعت برق، تغییر نگرش در اهدای خون، جهاد سازندگی و واکسیناسیون را مورد بررسی قرار می‌دهد.


ثمره‌های پیروزی

این مجموعه در 15 قسمت 20 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی محمود هاشمی در گروه سیاسی شبکه 4 تولید و در ایام دهه فجر پخش خواهد شد.

خاطرات شهید صیاد شیرازی و دیگر اساتید دانشگاه‌ها و تلاش رژیم پهلوی برای گسترش فرهنگ غرب در دانشگاه، استقبال ملت‌ها از انقلاب اسلامی، تشکل‌های مردمی، اعلامیه‌های صوتی امام خمینی(ره)‌‌، اسناد همکاری ساواک و موساد، اسناد ساواک در مورد امام خمینی و شهید بهشتی و فساد در دربار موضوعاتی هستند که در این مجموعه مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در این برنامه با مهندس مهدی چمران، مهندس غرضی، سیدابوالحسن نواب، محمدعلی سلمانی، دکتر هادی منافی و... مصاحبه شده است.


عبور از مانع

برنامه تلویزیونی عبور از مانع در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آرش قهرمان نظام برای پخش در سی‌امین سال انقلاب اسلامی تهیه شده است و با حضور کارشناسان به تحریم‌هایی که پس از انقلاب اسلامی از سوی کشورهای مختلف به ایران تحمیل شد و پس از آن خودکفایی ایران در مقابل این تحریم‌ها می‌پردازد.


«به رنگ ساک سربازی» و «گوسفند شاه»

فیلم‌های تلویزیونی «به رنگ ساک سربازی» و «گوسفند شاه» به تهیه‌کنندگی مشترک فریدون جیرانی و علیرضا خاتمی در ایام دهه فجر از شبکه 4 پخش می‌شود.

«گوسفند شاه» به کارگردانی فریدون جیرانی ماجرای یک دامپزشک را روایت می‌کند که مامور می‌شود گوسفندان شاه را واکسیناسیون کند، اما در این میان حوادث و اتفاقاتی رخ می‌دهد. «به رنگ ساک سربازی» نیز به کارگردانی پرویز شیخ طادی ماجرای زندانی شدن یک زن انقلابی باردار را روایت می‌کند که یک سرباز جوان تصمیم می‌گیرد او را نجات دهد. میر طاهر مظلومی، نازآفرین کاظمی و کامیار محبی بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.

شبکه پنج

مساجد و انقلاب اسلامی

این برنامه در 30 قسمت 20 دقیقه‌ای به بررسی نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد و با گویندگی کاشفی، مساجد مهم و فعال در سطح تهران بزرگ و استان را معرفی می‌کند.

دانش و اقتصاد

این برنامه‌ همه باورهای 30‌ساله انقلاب را در 50 برنامه بررسی می‌کند و به بررسی دستاوردهای اقتصادی نظام جمهوری اسلامی می‌پردازد.


تا نیایش

از 9 دی تا 22 بهمن. این برنامه با دعوت از ائمه جمعه و نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مسوولین حوزه علمیه و مسوولین سازمان‌ها و نهادهایی که در تدوین کتب دینی مدارس و دانشگاه‌ها نقش دارند تهیه شده که در آن ها افرادی به بیان خاطرات انقلاب اسلامی خود می‌پردازند.


روزشمار انقلاب

برنامه روزشمار انقلاب از تاریخ 9 دی تا 22 بهمن در قالبی زیبا و بدیع تولید شده و در فواصل برنامه‌ها پخش می‌شود.


اورنگ بی‌رنگ

این برنامه در ساختار جدید قالب ویدئوگرافیک و تکیه بر مستندات کارگزاران پهلوی دوم درخصوص وابستگی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی تهیه و ضبط می‌شود و شامل 30 برنامه 3 دقیقه‌ای است.


آبی شو

این برنامه با دعوت از جانبازان و خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی در سال‌ 57 در فضای شاد و مفرح به موضوع انقلاب اسلامی می‌پردازد و شامل 21 برنامه 90 دقیقه‌ای است.

شبکه خبر

مستند ارمغان

مجموعه مستند ارمغان کاری از گروه اجتماعی شبکه خبر در 30 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید شده است که به بررسی دستاوردهای انقلاب در بخش‌های مختلف حول موضوعاتی مثل استقلال کامل سیاسی و قطع دست اجانب، توسعه مراکز علمی و آموزشی، پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های جدید، عدالت اجتماعی، افزایش امید به زندگی و ... می‌پردازد. این برنامه با همکاری وزارتخانه‌‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و با حضور شخصیت‌های انقلابی و چهره‌های شناخته‌شده نظام تولید شده است.


مجموعه نماهنگ «سی‌نما»‌

مجموعه نماهنگ «سی‌نما» کاری از گروه اجتماعی است که با هدف آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی در توسعه و آبادانی کشور در زمینه‌های مختلف تهیه می‌شود. این برنامه به صورت گویا و بدون بهره‌گیری از کلام و صرفا با استفاده از فیلم، تصویر و عکس‌هایی از دستاوردهای سه دهه تلاش و سازندگی انقلاب اسلامی ایران به تهیه‌کنندگی غلامرضا بختیاری در 30 قسمت 50 ثانیه‌ای روی آنتن خواهد رفت.


خبرهای انقلاب

برنامه خبرهای انقلاب به تهیه‌کنندگی مجید زین‌العابدین در 26 قسمت 10 دقیقه‌‌ای ساخته شده و به بررسی روز به روز خبرهای انقلاب اسلامی از 26 دی الی 22 بهمن سال 57، بازخوانی و واکاوی خاطرات مرتبط در خصوص انقلاب اسلامی، بررسی اسناد و مدارک مبارزات و فعالیت‌های انقلاب و بازتاب‌های خارجی آن می‌پردازد.

این برنامه از تاریخ 26 دی الی 21 بهمن هر روز از شبکه خبر پخش خواهد شد.

این برنامه شامل مروری بر خبرهای انقلاب، بازتاب‌های داخلی و خارجی حوادث آن ایام خاطراتی از زبان شاهدان و اتفاقات آن روزهاست.


ماه مهر

برنامه‌ ماه مهر به تهیه‌کنندگی محمد جبارزاده و در 13 قسمت 15 دقیقه‌ای ساخته شده است که به موضوع روند مبارزاتی مردم در شهرهای مختلف ایران، در سال‌های 42 الی 57 می‌پردازد.این برنامه از 11 تا 23 بهمن به صورت روزانه پخش خواهد شد.


راز آرماگدون 2

برنامه «راز آرماگدون 2» با نام ارتش سایه‌ها به تهیه‌کنندگی رضا جعفریان و نویسندگی و کارگردانی سعید مستغاثی در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای ساخته شده است. این برنامه سعی دارد ابعاد مختلف و رنگارنگ تهاجم فرهنگی دشمن بویژه کانون‌های صهیونیستی را برای مخاطبان رمزگشایی کند. این برنامه از اول اسفند 87 از شبکه خبر پخش می‌شود.


30 سال سینما

برنامه 30 سال سینما در 26 قسمت 10 دقیقه‌ای کاری از گروه علمی فرهنگی هنری شبکه خبر به تهیه‌کنندگی ناصر باکیده از شبکه خبر پخش می‌شود. در این برنامه شاخصه‌های مضمونی و ژانرهای مختلف سینمای ایران معرفی می‌شود و تعامل آن با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌سازی‌های جذاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حضور چهره‌های شاخص سینمای ایران ازجمله کارشناسان، دست‌اندرکاران تولید و مدیران فرهنگی از جاذبه‌های این برنامه است.

میثاق خانواده

«میثاق خانواده» عنوان برنامه‌ای ترکیبی در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای است که به بررسی حقوق زنان و کودکان در نظام جمهوری اسلامی می‌پردازد و تلاش می‌کند به جایگاه حقوق زنان و کودکان در نظام‌ حقوقی ایران، وضعیت این حقوق اعم از دستاوردها و پیشرفت‌ها طی 30 سال گذشته در مقایسه با دیگر کشورها، نقدهای کارشناسانه و راهکارهای رسیدن به مرحله ایده‌آل با نظر کارشناسان حوزه حقوقی و قضایی کشور بپردازد.


خودباختگی

«خودباختگی» کاری از گروه علمی فرهنگی و هنری شبکه خبر به تهیه‌کنندگی رویا واعظی است که در 11 قسمت 10 دقیقه‌ای تهیه می‌شود. در این برنامه، خودباختگی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های دوره نظام ستمشاهی و به عنوان رویکردی غرب‌گرایانه در رژیم پهلوی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


هنر نمایش

این برنامه به تهیه‌کنندگی محمدرضا قانونی در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای از شبکه خبر پخش می‌شود.

این برنامه ضمن معرفی بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر و تحلیل و تفسیر نمونه‌هایی از آن، صحبت‌های دست‌اندرکاران و سازندگان آنها را هم به علاقه‌مندان تئاتر منتقل می‌کند.


30 سال تلاش

30 سال تلاش، برنامه مستند ورزشی به تهیه‌کنندگی قاسم دل‌قوی است که در 12 برنامه 10 دقیقه‌ای به بررسی دستاوردهای ورزشی ایران در آسیا و جهان در سال‌های اخیر خواهد پرداخت.

هدف از ساخت این برنامه انعکاس نتایج تلاش‌های سازمان تربیت بدنی، فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکاران و ملی‌پوشان ایران در 30 سال گذشته در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و نیز پیشرفت‌های ورزشی داخل کشور در 3 دهه گذشته است. این برنامه برای پخش در روزهای یکم تا دوازدهم بهمن ماه امسال در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها